Fototråden för oss som fotar med systemdigitalkameror

Fungerar bilen bra?

Ej körbar dessvärre :slight_smile:

Så dålig… ajajaj :laughing:

jag gillar första bilden bäst. Tycker att redigeringen gjorde att bilen ser lite blah ut. Ingen kritik(!), bara en egen reflektion :slight_smile:

När kommer det vara möjligt att testa?

1 gillning

Du passerade åtminstone genom Gbg på väg till Hisingen :speak_no_evil:

Hisingen är absolut Göteborg. Bara fel sida av Göteborg. :joy:

2 gillningar

Märklig plåtdetalj här, att den inte går hela vägen ut till kanten. Kanske mer praktiskt… hmm

Men gillar övrig design! Snygg!

Billigare att byta den lilla biten när man skrapar i , det är ju lätt hänt när man har 360 kamera och sensorer …

På standardmodellen är den biten inte lackerad utan svart plast.

Nice! :sunny: Det gillas!, lite mindre lackskador :+1::+1: och kan vara rätt snyggt! På min Ceed är det lackat längst ner mot marken mellan bak och framhjul, men den listen är en “gryning” yta som står emot lite mer än blank lack.

1 gillning

Jag gillar redigeringen bättre men jag skall försöka jobba mer med den för jag är inte helt nöjd.

Svårt att rädda detta original på grund av det fruktansvärda ljuset men lite bättre i alla fall!

2 gillningar

Här märker man fördelen med RAW-format men GH5:ans MFT-sensor går helt klart i taket.

4 gillningar

Kan du inte göra detsamma med en jpg fil? Jag har aldrig gått på raw när det gäller för Internetpublicering i typ 1200x800 så tycker inte jag det blir någon direkt skillnad.

Testade för skojs skull vad Pixelmator Pro gör med översta bilden om man bara klickar på ”ML Enhance”:

5 gillningar

Jag använder ofta Camera Raw filtret i PhotoShop, det är väl lite likt Lightroom tror jag.

Så här blev det iallafall.

En kul grej vi kanske skulle fortsätta med. Man laddar upp en halvtaskig bild och vi redigerar som vi skulle gjort. Kan ju vara intressant att se vad vi kommer fram till.

2 gillningar

Faktiskt! Skojsigt. Intressant att Photoshop lämnar kvar så mycket brus emellertid!

Beror kanske lite på hur man drar i spakarna, går ju att fixa till det också.

En utmaning är att redigera Apples Proraw…

På vilket sätt är det en större utmaning jämfört med att redigera andra raw-filer? Jag frågar eftersom jag sitter på en gammal iPhone X och därmed inte har provat att redigera detta format.