Kritik mot fotbolls-VM i Qatar

I dag börjar kvalet till fotbolls-VM 2022. I morgon spelar Sverige sin första match mot Georgien och redan på söndag spelar de sin andra kvalmatch mot Kosovo.

Matcherna visas på C More. Sveriges matcher går även att se på TV4.

1 gillning

Ingår C-more i Discovery+. Så fattar jag det. Men man kanske måste betala om man klickar där?

C More ingår i det dyra paketet för 499 kr/månad (inte i erbjudandet för 199 kr/månad som vi skaffade nyligen).

Jag har det som heter C More Mycket Sport för 249 kr/månad direkt hos C More.

Borde bojkotta skiten istället…VM alltså.

Jo, men mer effektivt att bojkotta det när man är ett av lagen som kvalificerat sig.

Valde för övrigt Finland–Bosnien i kväll. :finland:

1 gillning

Helt klart, det har du rätt i.

Det kommer dock inte att ske, typiskt svenskt att bara foga sig och inte ta ställning…

Du älskar verkligen fotboll…:smiley:

(Inte lika mycket som baseboll.)

Fantastisk startelva i dag med Zlatan och Isak på topp.

Jag har ju varit tveksam till Z i laget. Men nu är jag 100% pepp. Därmed finns risken att jag som så många andra prioriterar showen framför resultatet. Men det vet vi ju snart…:smiley:

1 gillning

VM i Qatar, även känt som klabblags-VM.

Redan en målpassning av Zlatan. Han gör skillnad. Annars har Isak sett bäst ut än så länge.

1 gillning

Jag somnade i början av andra halvlek. Verkar inte ha missat något annat än en bedrövlig insats av svenska landslaget, som ändå leder gruppen efter Spaniens 1–1.

Jag tycker kritiken skjuter lite över målet. Det är som vanligt när man bedömer landslaget, man jämför med ligaspel. Det är nästan alltid sämre spel och osäkra positioner i början på en kavalomgång. Jag tycker spelat var helt ok. Självklart finns det saker att fila på, eller till och med hyvla, men när finns det inte det? Dessutom tycker jag Zlatan var bra både på och vid sidan av plan. Jag har ju tidigare skrivit Zzz. Det tänker jag inte göra i fortsättningen.

1 gillning

Någon som har tips på en bra app att följa kvalet? UEFA borde väl ha någon men hittar ingen. iPhone.

CMore? Annars finns det säkert “fulströmmar”, tv4 visar väl även en del?

Jag tänkte resultat, startelvor etc.

1 gillning

Haha, jaha! Sorry! :joy:

1 gillning

Denna kanske har? :thinking:

Det är inte så lätt att veta…:grin:. Särskilt när man skriver som om alla vet vad man 'är ute efter…:sweat_smile:(lite som när min fru kommunicerar med mig…:roll_eyes::joy:)

1 gillning