Fota med iPad

Är det någon som brukar fota med en iPad? det är väl lite otympligt att hålla på med sånt? det finns tydligen tillbehör och linser som jag inte ens visste om. Har någon testat dessa? Fotografering - iPad-tillbehör - Apple (SE)

Det är väl inte olämpligt men rätt så klumpigt och lite knepigt att hålla still ibland.

Jag var på tjänsteresa till Peking för några år sedan. En av mina anställda som var med fotade med sin iPad. Hela tiden. Det kändes mycket udda. Jag frågade vad det var för fel på telefonen men fick inget bra svar, men hen tyckte iPaden kändes som en bra kamera…:man_shrugging:

Ja är man i en turiststad under säsong så är det kineser med selfiesticks och tablets som det fotas med som syns. :smiley:

Har märkt att det blir större omfång med en iPad. Den har jag använt ibland när jag vill att man ska se hela rummet.

1 gillning
1 gillning

Det verkar som han fotograferar med den också.

Han är ju fotograf och fått den av Apple för att fotografera och sedan skriva om det. :wink:

2 gillningar

Det där är inte linser till en ipad. Det är action kameror. Typ GoPro. :slight_smile:

Vilket det där? det är ju en app

Den länken i ditt första inlägg. Det är action kameror typ som en gopro fast annat märke. Det är inga linser som du fäster på en Ipad.

1 gillning

Det fanns linser också i någon form av undersida. Men jag hittar inte. Dessa tillbehör som visas är inget man sätter ihop med själva iOs enhet verkar som.

Precis. Det är en egen kamera, populärar vid extremesporter då de är små, bra film kvalité, stryktåliga, små osv osv. Det finns egna lins kit också, men oftast är det inte speciellt bra.

1 gillning