Försvinner allt i Music om jag slutar prenumerera ett tag?

Jag funderade på att pausa min Music prenumeration några månader.
Tyvärr verkar det som att ALLT jag har i appen försvinner om jag slutar prenumerera och sen kommer tillbaka. Detta låter väl helt sjukt? Något som testat att byta till Spotify i någon månad och sen kommit tillbaka till Music?

https://discussions.apple.com/thread/253567051

Once your Apple Music subscription is canceled you will lose access to the playlists you created and any music you've downloaded. Also, your music and playlists would not return if you decide to sign up for Apple Music again in the future.

Varför skulle det vara sjukt? Det finns kvar i 30 dagar är gott nog. Vad för tidsgräns skulle vara acceptabel för dig?

Japp, det försvinner eller gjorde åtminstone för mig när jag hoppade av och sen registrerade mig någon månad senare.

Hade det inte varit mer rimligt att alla låtar är kvar men att de inte kan spelas? Det tar ju ingen plats på deras server, det är ju bara länkar till låtar.

Precis som när man slutar betala för iCloud [Downgrade or cancel your iCloud+ plan - Apple Support], då försvinner inte filer eller foton, utan det slutar endast att synkronisera.

Jag har använt Music varje vecka sen 2015, så det hade ju varit hyfsat läskigt att all min historik skulle försvinna för att jag slutade betala en månad.

Then don't.... Det är inte grönare på andra sidan.

Jo dom försvinner efter 30 dagar där också så det är ingen skillnad.
Betalar du inte så kommer du få flera varningar per mail att fixa betalningen så det sker inte plötligt. Kanske inte tar stor plats per person men det är ett antal milljoner som använde AM så nog tar det plats i deras ände.
Handlar ju inte om några stora pengar så gäller det bara en månad för att prova på Spotify så fortsätt att betala.

Hmm. Låter märkligt.

Jag har pausat min AM i perioder och inget har försvunnit. Har iofs dålig koll på hur länge jag hade paus, var ett tag sedan sist. Vill minnas det som längre än en månad.

Åtkomst till låtar och listor försvann omedelbart såklart. Men så fort jag aktiverat igen dök de upp som förväntat.

Finns säkert en bortre gräns, men en månad är på tok för kort period. Hade det hänt mig hade jag inte årervänt till AM någonsin mer.

De jag känner med Spotify anger att de ibland betalar för Premium och ibland inte, och att inget försvinner när de slutar betala.

Så för just detta så är det väl lite grönare där borta :slight_smile:

Och som sagt, Apples andra tjänster raderar inte heller allt innehåll när man slutar betala nån vecka.

1 gillning

Det är 30 dagar på alla Apples tjänster.

Om dom inte ändrar senaste året.

Det är inte så att de har kvar sitt konto fast gratis-modellen då? Då försvinner inget från Spotify, skillnaden med AM där är väl att det är betala eller försvinn.

Jag gick igenom detta med flera på Apples support när jag skulle byta land på mitt iCloud-konto och var tvungen att säga upp mitt Apple One. Det är ju helt rimligt att access försvinner direkt när man inte längre prenumererar, det som är lite märkligt är att Apple inte verkar ha någon fast policy för hur länge dom behåller informationen om man börjar prenumerera igen. Minst 30 dagar har jag läst på diverse forum men Apple själva kunde inte ge tidsbegränsning och jag har också läst om människor som har haft mycket längre uppehåll´(3-6 månader) och allt har funnits kvar.

Alternativet är att köpa din musik. Då är detta inget problem.

1 gillning