Av olika anledningar så älskar frugan Koss Porta Pro och vi har inte riktigt lyckats hitta ett bra alternativ till dem (kom gärna med förslag).
Men deras wirelesslurar är ju helt katastrofala i sin konstruktion. Det verkar som majoriteten av användarna får kabelbrott vid batteriet eftersom det hänger och slänger och kabeln är tunn. Detta hände såklart på hennes äldre lurar som jag en dag ska försöka rädda.
Men lokala Clas Ohlson hade ett par som hängde på väggen som jag fick köpa för halva priset, men nu vill jag ju inte att samma sak ska upprepa sig igen.
Så vad hade ni gjort för att försöka få kabeln att inte få ett brott? Mina tankar går till eltejp för att stärka upp runt batteri och mic/volymkontrollen, men kanske finns det snyggare och smartare sätt?
Problemet är ju att man troligen bara flyttar problemet, det är väl dålig kabelkvalitet helt enkelt.
Det finns ju kabelspiraler, men de är väl egentligen för minska mekaniskt slitage, men skulle ju göra kabeln styvare och minska böjningen också. Frågan är om det blir komfortabelt
Haha, nja, hon har specifika krav helt klart, men henne släpper jag inte
Får undersöka kabelspiraler, men som du säger, risken är ju att förstärka vid ett ställe så kanske man också flyttar problemet eftersom kabelkvaliten är dålig.. Men får kolla upp
Ser ju ut som en klumpig och dålig lösning. Det måste ju finnas vettiga alternativ så det är väl bara att förklara för frugan att de kommer att gå sönder igen.
Ha, snyggt! Koss har utvecklat sin klassiska design på ett smart sätt. Metallbandet över huvudet är nu uppdelat i två smalare band och ersätter helt behovet av att gömma en kabel mellan höger och vänster kåpa. Detta har de sökt patent på.
Resten är samma vanliga plast och knapparna är plastigt klickiga. Ingen touch. Ingen noice cancellation. Ingen app. Tror de kan ha träffat rätt i denna version 2.0.
Kul att det kom två dagar efter jag köpt den gamla versionen då Men köpte dom med garanti och sånt för 349kr på Clas ohlson, men då kommer jag inte lägga så mycket krut på att försöka få dessa (för mig) nya att leva i lång tid utan hon får köra tills de går sönder och sen blir det den nya äkta wireless varianten!
Murphys lag.... men har du kvitto så är det väl bara att returnera dom?
riktpriset på de nya verkar vara nån krona över 1000-lappen. Alla gör såklart som dom vill, men 400 för "slit och släng" eller ett par spänn till för det hon verkligen vill ha?
jag vet hur jag hade gjort. + att man inte kan sätta ett värde på att vara först på gatan .....