Första riktiga nattbilderna med iPhone 11 Pro Max

Från sajten:
Första riktiga nattbilderna med iPhone 11 Pro Max | Teknikveckan


image

En efterlängtad nyhet som iPhone-användare länge har velat ha är ett nattläge så fotografier i sämre ljus inte blir brusiga och tråkiga. På sitt event i veckan visade Apple upp just ett nattläge som exklusivt kommer komma till den nya iPhone 11-serien.

En Twitter-användare vid namn Coco Rocha har på något sätt fått tag på en iPhone 11 Pro Max och i bilderna nedan kan ni se hur bra bilder den tar i mörker jämfört med iPhone X. Det är helt klart en stor förbättring och det ska bli väldigt intressant att se hur den står sig mot konkurrenternas nattläge.

Källa Twitter

1 gillning

Det här ser mycket intressant ut!

1 gillning

Vet vi det, så det inte bara är en HDR-manipulation i Photoshop?

Skulle der vara sant så ser det ju riktigt bra ut.

Edit: Hämtade hem den och som jag misstänkte så finns det ingen användbar Exif-info och alltså ingen aning med vilken kamera eller editerare som används!

Givetvis editerar de bilderna, vad gör man inte för 15 minuter i rampljuset. :rofl::joy:

Efter släppet får vi nog höra hur “bra” den är i mörker.

Är ju väldigt enkelt att ta bort all sådan info. Med tanke på att hon förmodligen inte borde ha telefonen ännu så kanske de har tagit bort den infon.

1 gillning

Vi får hoppas att inte hennes pappa jobbar på Apple. :joy::rofl:

Säkert Timpas dotter… :joy:

Hämtade också den som låg på Twitter, där finns lite mer Exif info, men ingen Kameramodell, utan bara Apple typ.

:thinking: Xs var mer lik X än vad jag trodde. Större leap denna gång då

Jag gick från X (bästa mobilen Apple har gjort) till XR (näst bästa mobilen Apple har gjort) till sedan XS Max som jag inte alls blir kompis med. Finns inget som exalterar mig med den. Däremot 11 Pro Max i grönt med vidvinkel och nattläge känns helt magiskt!

1 gillning

Har inte haft X men Xs är bästa telefonen jag haft. Sjukt nöjd. Känns tom bättre än iPhone 4 som höll mycket längre än 5s och 6s. (nu vet jag inte hur länge Xs hänger med iof) men 1år har fungerat fin fint. Fick dock något mycket mysko fel på Face-ID (som förövrigt är det bästa som hänt sen iPhone1), men det fixade Apple. Varför tog du Xr och inte Xs? Nyfiken! Jag tyckte nästa 200g var för mycket. Ser att de klämt in över 3000mAh i 11 Pro. Tom lite mer än Xr och mer än 11:an. Ombytta roller denna gång :+1:

Hmm undrar varför grå och grön inte fick samma behandling runt kameran som vit och guld. :thinking:

Vidvinkel och nattläge finns i 11an också

Jag är sjukt nöjd med min XS som var så dålig att Apple bytte in den mot en sprillans ny XS i veckan…:sunglasses:. Jag tycker den(och min nya) levererar på alla punkter utom en, bilder i ”mörker”. XS var ett klart steg upp från 7:an jag hade vad häller bilder i mörker, men ändå inte så stort steg. Så nattläger känns mycket bra. Byter jag upp mig? Nej, kostnaderna är så stora att jag väntar ett år till. Extra lätt när jag dessutom sitter på en sprillans ny XS pga bytet. Däremot vet jag nu att det blir byte nästa år. När jag köpte XS ljög jag inför mig själv och sa att nu kör jag med denna XS i tre år. Nattläget i sig räcker för att byta nästa år och då räknar jag med att utöver alla andra små förbättringar kommer säkert nattläget att vara ännu bättre

Det som främst får mig att vilja ha en iPhone 11 Pro Max är:

  1. Behöver den större skärmen (ifs som den XS Max jag redan har.
  2. Nattläget.
  3. UWL (Utravidvinkel)
  4. Troligen mer tålig.

Det vet jag :slight_smile:

Hade 6+ som då va jäkligt härlig att använda, lätt (172g) och tunn. Bytte till en 7+ som jag tyckte va för tung (188g) så trivdes aldrig med den i fickan. Nu har jag en X och den känns bra i vikt (174g) men lite liten skärm, speciellt bredden. Men att byta till 11 pro max på 226g känns som ett jäkligt stort steg upp (+52g) när jag tyckte skillnaden upp till 7+ (16g) va märkbart. Annars så tycker jag precis som du att färgen och kameran verkar :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 gillning