Att M1 Ultra blir överlägset allt annat från Apple gjorde de klart igår och nu är första troliga prestandaresultatet ute.
Med beteckningen Mac13,2 har ett prestandaresultat nu dykt upp i Geekbench 5. Detta är troligen Apples senaste prestandamonster M1 Ultra som presenterades under gårdagens event.
Den tjugokärniga processorn fick resultatet 1793 i singelkärnigt och 24055 i flerkärnigt. Detta kan jämföras med Apples värstingdator Mac Pro med Intel Xeon W som fick resultatet 1152 i singelkärnigt och 19951 i flerkärnigt.
Inte helt rätt benämning på fönster/menyer/val mm nedan men
• Flytta lager i videofönstret text mm, med mus och ankar punkter som i final cut.
• Bättre transistors (likt resolve)
• Flytta lager helt fritt så de inte är kopplad till varandra (är väl för inkörd med ps, illustrator mm kommer från den skolan…) drygt när film klipp /text mm sätt ihop med main film. vill ha helt fri lager hantering.
Känns som det ofta är något som “stör mig” när jag växlar mellan programmen, är väl lite av tycke och smak men tenderar att gilla resolve mer nu iaf
Förstår. Det enda jag saknar i Da Vinci Resolve är smidigare hantering av tredjeparts-texteffekter och titles. Pallar inte sitta och göra faktiskta videolager av dem utan skulle vilja hantera det som i Final Cut Pro. Eller som de inbyggda som finns från och med Version 17.
Även enklare egna effekter direkt i Edit-tabben i stället för att gå in i det så betydligt mer avancerade Fusion.
Har inte jobbat så jätte mycket i någon av programmen ännu, text har det blivit en del .png filer och logotyper jag lyft över istället för att jobba med text-vertyg, men såklart säkert en massa begränsningar då. Tittade lite på Fusion och gav upp just då men får kika på det senare igen