Första egna mobilabonnemanget

Då var det dags för dottern som tagit studenten och börjat jobba att skaffa sitt första egna abonnemang, idag har hon ett riktigt risigt med alldeles för lite surf.

Vilket tycker ni hon ska skaffa?

Priset är givetvis viktigt, men surfen är mer viktigt! Jag ser helst att hon har obegränsat med surf.

Med obegränsad surf är Tele2 bäst i pris/prestanda på 399kr/mån.

Gick igenom alla operatörer med obegränsad surf för ett par veckor sen åt en bekant och valet blev Tele2. :slight_smile:

Är inte obegränsad surf ett krav skulle jag kolla på Fello (Telia) som har bra priser och ofta kampanjer att få dubbel (och trippel) surf till samma pris, har man då t.ex. 14GB/mån så får man 28GB/mån fortsättningsvis för samma pris som man betalade för 14GB/mån.

Om man har 39 vänner med Vimla så blir det 100 gig gratis :sweat_smile:

1 gillning

Fri surf, prio ett!
Att inte ha surf är som att stänga av elen hemma för alla unga.
Vi kör Telenor obegränsat, mitt abonnemang kostar en del (599) fast sen kan resten av familjen hoppa på för mellan 99 och 199 beroende på vilken deal/bindningstid man accepterar.

Vad kör du själv för abonnemang? Du kanske kan lägga till henne så delar ni på det?
T.ex Telenor:

image

Tack!

Jag själv är med i syrrans familj på obegränsad surf hos tre...

Men funderar lite på att hoppa ur den och dela med dottern faktiskt...

1 gillning

Varför? Be din syrra bjuda in dottern.

Tror hennes familj är full

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Ah Max 5st. Du får höra för kan bli riktigt bra pris för dottern.

Jag blev sur när Tele2 höjde priset på mitt privatabonnemang, sa upp det och har numer bara Tele2 företag via firman, 10GB är lite väl snålt med surf, men det är gratis och jag surfar 90% med WiFi ändå, så spelar inte så stor roll. Det är mest i bilen det blir lite Spotify och Waze som drar data.