Först var det Black Friday, sedan Black Week och nu

… nu är det black-torsdag veckan innan Black Week som är innan Black Friday…

Snart har vi Black Year! Varje år!

Oavsett hittar ni alla najsiga Black Friday-erbjudanden i vår tråd:

Fattas bara en kampanjlåt med Tommy ”Black” Nilsson.

När vi är inne på ämnet…

Säg att man köper en tv, förr (well, inte så länge sedan) så sas det ju alltid att man aldrig skulle lägga sin tv ner när man transporterade den för det kunde skada den. Jag vill minnas att det då gällde Plasma-paneler, att de var väldigt känsliga för sådan hantering.

Detta synsättet verkar leva kvar än idag…varför?

Gamla “sanningar” finns det gott om! För Plasma handlade det väl om att allting var så tungt och att panelen inte riktigt klarade av att hantera att all elektronik tryckte mot den.

En annan gammal “sanning” är ju att bilden kan brännas in i OLED och det gäller knappast idag.

Det var längesen jag hörde någon säga det…

Men så var det absolut med Plasma.
Kommer ihåg när vi köpte våran Plasma för många år sedan och försäljaren påminde oss flera gånger att aldrig lägga den ner.

På plasmor så satt det alltid en glasskiva framför panelen, den bara hade stöd runt kanterna så den kunde böjas ner på mitten under transport och gå sönder.

(eller, det fick jag lära mig i alla fall)

Enligt NetOnNet så har de väl Black Friday varje år.

Jag kan förstå Elgiganten och Mediamarkt mm, folk har en viss budget så nära jul, då gäller det att få folk att spendera den på deras bolag först.

Jag har nog aldrig varit så förberedd som i år… det betyder att jag har lagt in vad de ska ha för varorna i ett kalkylark… tror fler och fler börjar kolla runt innan det “smäller” till.

1 gillning