Formel 1-VM 2024

Det trodde jag inte:

Den var sjuk. Trodde han var icke önskvärd i de flesta team efter de i Redbull mått katastrofsäsonger han gjort.

Jag undrar för övrigt om Ferrari är på gång med något eller om det senaste bara är ett undantag som bekräftar regeln och att Max vinner nästa race med en halvminut till tvåan. :thinking:

1 gillning

Jag tror både Ferrari och Mclaren är nära Red Bull nu om dom inte kommer med en större uppdatering av bilen. Max kommer givetvis fortfarande vara svårslagen men jag tror faktiskt Imola var representativt.

Hade jag varit Yuki hade jag lackat totalt. Inte nog med att han gör grymt bra ifrån sig i VCARB, Perez gör det motsatta. Vad är vitsen med ett andra-team om det inte finns chans att gå upp?

1 gillning

Bra poäng som jag inte ens tänkte på. Det är tur att Red Bull är bra på att designa bilar för dom verkar aldrig varit någon vidare arbetsgivare...

Så vad tror vi Sainz till Audi eller Williams? Var tar Ocon vägen? Tidig silly season i år.

Ja, kul när det är lite rörelse. Jag killgissar:

Antonelli till Mercedes
Sainz till Sauber
Lawson byter med Ricciardo
Ocon till Haas
Kanske att Yuki går till Alpine och sin kompis Gasly

1 gillning

Bra gissningar!

Bottas bredvid Albon i Williams kanske.

1 gillning

Spännande kval i Kanada må jag säga :blush:

1 gillning

Verkligen! Kul att Mercedes uppgradering verkar fungera och att ett till team ger sig in i toppstriden. Tror dock Max tar hem det, men helgerna känns ändå väldigt ovissa.

2 gillningar

Ja, väldigt öppet idag, och det är risk för regn dessutom.

Med vad gör Perez? Ut i Q1 igen, 1,2 sekunder långsammare än Verstappen.

Håller med dig. PER är ett stort frågetecken

1 gillning

Låt oss starta kaoset.

Riktigt bra race, som vanligt i Montreal. Synd att inte Lando kunde utmana på slutet.

2 gillningar

Vet inte om man ska skratta eller gråta. Att Ferrari var så dåliga hade jag inte räknat med efter förra helgen i Monaco med dubbelseger. Men tråkigt för Lando att han inte fick ta en seger.

1 gillning

Ja, förvånande att Ferrari inte hade någon fart alls. Kul dock att Mercedes verkar ha lyckats med sina uppgraderingar. Vore ju fantastiskt om resten av säsongen är en kamp mellan fyra team.

1 gillning