Formel 1-VM 2024

Lär bara se kvalet här. Kanske racet i efterhand. :slight_smile:

1 gillning

Ruggigt spännande kval. Tror till och med det kan bli ett lite spännande race med både Mclaren och Ferrari som har två bilar att spela strategiskt med.

Verkligen!
Men ingen nedflyttning för Sainz?

Hur ser ni på Max/Red Bull, tillfällig svacka eller är det så här säsongen kommer se ut liknande tre senaste racen?

1 gillning

Har inte sett något besked rörande Sainz. Inte förvånad om han får tre platser.

Jag tror det är med Ferrari och Mclaren som kommit ifatt än Red Bull som blivit sämre. Det gör att Max måste pressa hårdare och det öppnar för misstag. Syns ju på hur Perez hamnar efter.

Kul, första gången sen race 1 i Australien som VER inte står på pallen. Kul för Leclerc att få vinna sitt hemma GP I Monaco :blush:

1 gillning

Kul race? Eller kul att Lärkan vann? Ja kul att han vann. Jag somnade.

1 gillning

Förutom första varvet var det ju precis så tråkigt race som nästan alltid i Monaco. Kul me Leclerc och kul att det faktiskt är lite tight både i förar- och konstruktörsmästerskapet.

Det vart ännu tråkigare än någonsin tack vare Magnussen. :joy:

Vet inte, såg de första 10 varven och de sista fem typ. F1 känns lite avslaget generellt för min del. Tycker det är kul om någon annan än VER vinner.

Sådärja lugn nu @MrMustang, vi vet alla att du firar med champange nu när Ferrari fick vinna för engångskull! :kissing_heart:

1 gillning

Det var nog viktigare att VER inte vann. :wink:

1 gillning

Just det så var det! Vänta till 2027 när VER kör för Ferrari. Ni hörde det här först! :joy:

Så fint att LEC äntligen fick vinna på hemmaplan!

Men Monaco, det må vara hur klassiskt och snajdigt som helst men vilket sömnpiller. 16 förare som på riktigt tävlar om vem som han spara på däcken längst = köra långsammast...

PIA seglar upp som en favorit desto mer jag ser honom köra, framförallt hans otroliga lugn. Alla andra förare svär, skriker och skyller konstant på alla andra medan PIA lugnt konstaterar med oneliners vad som hänt. Killen verkar ju knappt kunna få puls över 100 :slight_smile:

1 gillning

Du menar att han är nya iceman? Synd bara att han kommer få stryk av Norris i år. Jag tror att Norris är den bättre racern av dessa två.

Alla F1-fans: Monaco är så tråkig bana :-1:
Också alla F1-fans: -Nej man kan för f-n inte ta bort Monaco, det är det mest klassiska racet av dom alla :scream:
Men det är nog så för mig också, ganska kluven i frågan...

Jag var mest impad över dyket:
GOh1CE6WkAAu3JE.jpg

3 gillningar

Vi tar med oss att det blev P1 och P3 till Ferrari. Sen glömmer vi Monaco fram till maj nästa år.

Ja, nu glömmer vi Monaco och ser fram emot Montreal om två veckor. Det är ju en bana som brukar bjuda på både väder och bra racing.

Racet där 2011 är det enda racet jag kollat om flera gånger i efterhand, det har verkligen allt.

1 gillning

Att han varit där så länge är förvånande.

Inte alls förvånande men jag undrar var man uppnår med att gå ut med det officiellt mitt i säsongen, utan att ha en ny förare klar? Knappas motiverande för Ocon eller bra för teamets stabilitet.