Formel 1-VM 2024

Nog helt rätt tycker jag. Hoppas Williams kommer starkt kommande år. Borde betyda att Sainz är typ klar för Audi skulle jag gissa.

1 gillning

Han verkar trivas så bra där, känns som det är viktigare för honom. Håller tummarna för att hon får ordning på bilen på sikt.

Frågan är ju när Lawson tillkännages, ryktades det inte om att han lovats en plats till nästa år?

1 gillning

Med tanke på hur "bra" Williams har varit de senaste åren så är det ju inte så särskilt troligt än att de kommer vara något mer än i bottenstriden en bra stund till.

Jag håller med. Han är ledaren i teamet och fortfarande ung. Efter hans lite stökiga Toro Rosso till Red Bull till Toro Rosso till arbetslös tror jag han uppskattar stabilitet.

Det är ju faktiskt bara tio år sen dom var ett toppteam och stod på podium så jag skulle inte vara så förvånad om dom kan vara med på ett helt annat sätt med nya reglementet 2026.

2 gillningar

Williams har säkert förutsättningarna att blir riktigt bra igen, typ McLaren-nivå men det är bara en sak som saknas...
Show Me The Money GIF

1 gillning

Man kan ju hoppas att Dorilton Capital som köpte Williams 2020 är villiga att investera på en tillräckligt hög nivå.

Ja det var ju det man hoppades men när dom inte kan se till att ha ett reservchassi på plats på tävlingarna så inser man att det snålas ganska duktigt.
Men det är nog svårt för alla icke-fabriksstall att hänga med. Sauber var ju också ett topp-team en gång men nu blir dom ett fabriksteam 2026.

1 gillning

Ja, man kan absolut fundera över vad som går fel då. Williams bör ju ha en bättre grundinfrastruktur än exempelvis Haas som försöker göra saker på båda sidorna av Atlanten.

Halva idén med kostnadstaken är ju att skapa mer jämna förutsättningar och man kan tycka att Dorilton borde räkna med att spendera upp till taket...

Lite tyst här i tråden trots att vi för första gången på väldigt lång tid fick se Max bli ikappkörd och sånär snuvad på vinsten. Tråkig första halva av racet men desto mer spännande andra halva. Hoppas detta är en trend där den täta racingen letar sig fram till striden om första platsen.

Ska vi tro att McLaren på allvar kan fortsätta utmana eller har RedBul bara haft en sämre bil än vanligt senaste två racen?

3 gillningar

Man kan spara till sista 15 minuterna, då var det lite kul.

1 gillning

Har för en gång skull inte sett racet, men det kanske inte var så mycket att missa. Men kul att framför allt Mclaren, men även Ferrari verkar kunna utmana på ren fart. Ser fram emot resten av säsongen.

@Gurra du kan se ikapp på 8 minuter här. :slight_smile:

1 gillning

Såg inte heller racet. Kommer nog inte ha tid att se Monaco heller. Det är så sjukt mycket annan sport som känns mer intressant just denna helg. Både Indy500, Hockey-VM, final i FA cupen etc.

Monaco må vara en klassiker men det är ju väldigt sällan kul racing utan mest följa john. Förstår utmaningen för förarna men som åskådare är det inte mycket att ha. Jag ser det om jag inte har nåt bättre för mig eller så får det stå på i bakgrunden.

Kvalet däremot, det brukar vara spännande :slight_smile: Max sista varv förra året var galet till och med för att vara honom :slight_smile:

2 gillningar

Ja, en helg där kvalet känns intressantare än racet. Något enstaka år har det ju varit spännande race men det brukar krävas regn.

Tror ändå det kan bli lite action i loppet, iaf om RedBull är så svaga i Monaco som Max säger...

Såg just också att Dino hade ett Pole-varv på gång i F3-kvalet när det blev rödflagg 50 meter innan mållinjen... surt, PolePosition är värt mycket i Monaco.

Oj, det var surt. Men han känns verkligen på gång i år! Presterar bra!

McMarens Livery är ju riktigt nice. Där snackar vi inte Ferraris fjantiga försök häromveckan... :rofl:
Ska bli kul me kval, racen brukar vara sådär. men helt plötsligt så kan det regna... :slight_smile:

2 gillningar

Irriterad på F1tv appen på sista. Blir utloggad titt som tätt på Appletv appen. Och den jäkla appen connectar inte med telefonen så man kan använda sin lur för att lägga in lösenordet via lösenordshanterare.
Man får använda fjärren som ett djur. :man_shrugging::flushed: