Formel 1-VM 2024

Hade det varit Iceman så hade han nog gjort det :joy: Man saknar Kimi på gridden alltså.

2 gillningar

Han är på evig F1 after work.
Med synliga bröstvårtor.

1 gillning

Undrar vad Ginger Spice har att säga om det? :crazy_face:

Mer allvarligt så om Horner skulle tvingas gå, vilken påverkan skulle det ha på Red Bull? Han har ju varit teamchef ända sedan Red Bull kom in i F1. Såg någonstans att Newey ska ha en klausul i sitt kontrakt att han kan lämna om det sker förändringar i ledningen...

@Niklas_V har hittat din dröm walk-in-closet :wink:

Den är ju tagen hemma hos mig. Vilken storlekar har du så skickar jag några till dig nu när du lämnade Ferrari för Red Bull

2 gillningar

Såg att F1 Shoppen hade rea, tänkte nästan beställa en tröja till dig :slight_smile: Max Verstappen F1 World Champion Merch, Max Verstappen Formula 1 Clothing, Shirts, Merchandise | f1store.formula1.com

Lokala ICA går från klarhet till klarhet

6 gillningar

Jag vet att det inte kommer hända, men en liten del av mig vill ändå hoppas och tro att turbulensen i Red Bull får Newey att lacka ur då hans hans best buddy Horner hamnar i hetluften. Han vill markera och går till Ferrarri där han bygger en brutal bil som ger Max en fight 2025. Tänk er det :slight_smile:

1 gillning

En bil som körs av Lewis, det är ju den perfekt blandingen för @MyToyotaIsFantastic . En Ferraris som är en RedBull och körs av Hamilton

1 gillning

Bara för att (om det nu skulle hända) Newey byter till Ferrari, så gör väl inte det Ferrari till Redbull?
Det är väl dessutom bara positivt om han kommer till Ferrari, gör Ferrari bättre så att Ferrari spöar Redbull.

Fast det skulle ju vara tråkigt för dig iförsig, ifall Verstappen tog hela vägen till Monaco innan han blev världsmästare :man_shrugging: Sen gillar jag inte Hamilton så vidare värst, men ska han vinna, kan han likväl göra det i en Ferrari, jag har börjat inse att det kanske är den enda titelchans Ferrari har på ett tag framöver. Tyvärr.

Jag tror inte alls på Newey till Ferrari. Jag tror han tar detta som en möjlighet att göra något annat än F1, han har ju i flera år uttryckt en vilja att designa andra fordon (sportbilar, båtar).

1 gillning

Ferraris SF-24 är nu officiellt lanserad. Riktigt snygg :ok_hand:

2 gillningar

Det är nära nu…

2 gillningar

Ska bli riktigt spännande att se bilarna på bana nästa vecka. Nu börjar vi ju sett 2024 års bilar och inte bara liverys. Har läst lite tekniska analyser men förstår lite för lite för att kunna bilda mig en uppfattning men med väldigt lite förändringar i reglementet finns det ju ingen anledning att tro att Red Bull inte fortfarande är supersnabba. Frågan är vilka av dom andra stallen som närmat sig över vintern, Mclaren, Mercedes, Ferrari, Aston, någon annan...

Red Bull har lanserat sin bil för 2024

Ferrari också :joy:

Blir väl inte billigare än så gissar jag?

Skulle nog väntat ett tag, iom prishöjningen kanske det kommer en bättre deal innan det är dags.

Det är ju dags redan i veckan om man vill @mrTravolta vill kolla försäsongstester. Och nästa torsdag är vi ju igång igen så tror det är tveksamt att dom gör prisförändringar nu.