Formel 1-VM 2023

Måste ju erkänna att loppet blev bättre än väntat så där fick LasVegas upp betyget. Men det verkar vara mycket negativt med arrangemanget annars vilket är synd. Jag håller med Max, det är för mycket fokus på jippo och för lite sport.
Jag tycker det ska finnas möjlighet att göra undantag för regler kring bestraffning, visst får dom en fördel efter att ha bytt delar men det är ju inte dom själva som orsakat det.

1 gillning

Bra race, spännande fighter och inte det kaos alla trodde det skulel bli.

Tycker kanske ni är lite hårda mot Perez och det är väl första gången den här säsongen jag tar hans parti :smiley: Slarvigt att släppa förbi Leclerc men fin körning innan dess. Beror ju också lite på vilket "läger" man tillhör. Anser man att årets Red Bull är en av de mest överlägsna bilarna någonsin så ska man ju kunna kräva mer av honom, tycker man däremot att bilen är i linje konkurrenternas är det ju fullt godkänt att komma trea.

Piastri är ju riktigt intressant att följa, racar tufft, smart och respektfullt.

1 gillning

En del av det negativa är nog barnsjukdomar. Jag var på första racet på COTA och racingen var bra men det var en hel del kring själva arrangemanget som strulade på en ny bana med halvfärdig infrastruktur runt om.

Jag har inte något problem med det 'amerikanska' jippot på ett F1-race iallafall inte när racingen är bra. Miami känns ju oerhört tveksamt om det ska vara kvar på kalendern efter att vi sett Vegas.

Utan tvekan rookie-of-the-year! Han utmanar Norris väldigt mycket mer än jag tror någon kunde tro när säsongen startade. Det var värt pengarna för Mclaren att köpa ut Ricciardo.

1 gillning

Det hör säger en del, är svårt att inte bli lite imponerad ändå

1 gillning

Oavsett statistik hit och dit, kommer det alltid bara finnas en GOAT, ingen kan ta den platsen från Schumi.

Håller med dig om GOAT, men det är ändå lite imponerade av en bil att göra det så lätt för sin passagerare att slå rekord på rekord....

1 gillning

Rekord är till för att slås och kanske kommer Max så småningom slå Schumi, vem vet... Inget tvivel om att Schumi är svårslagen.

Men folk är för snabba med att ropa GOAT så fort någon dominerar. Max (och Red Bull bilen) har varit fantastisk och jag tycker det är intressant att se jämförelser med just Vettel eftersom förutsättningarna för dom båda bör ha varit ganska lika.

Lutar ju åt Mercedes som 2a. Men vem tar 4e platsen i förare VM :blush:

Merca-Ferrari fajten blir intressant. Jag tror nog mer på Ferrari faktiskt.

Lando blir 4:a i förar-VM. Synd att han satsade lite för hårt i sista försöket i Q3 men han var ju tvungen att försöka utmana. Jag hade så gärna sett honom få vinna sista racet i säsongen och äntligen få sin första vinst. Det är han värd!

Läste i övrigt att om inget oväntat händer imorrn är det första säsongen sedan 1952 som inget race vinns av en brittisk förare.

3 gillningar

Får hålla alla tillgängliga tummar och tår att Ferrari tar andraplatsen. Då finns det ju åtminstone någonting att glädja sig åt denna katastrofsäsong.

Andra platsen är som typ förstaplats med tanke på att Max har vunnit konstruktörsmästerskapet helt själv så han räknas inte

Vad krävs för Ferrari kommer två?

Vad jag kan se skiljer det 4 poäng. Oerhört jämnt då LEC startar 2a, RUS 4a och HAM 11a och SAI 16e. Håller på Ferrari som jag gjort sedan början av 90 talet :blush:

Ja varit mycket motgångs supporter denna säsongen med tyvärr

1 gillning

Håller tummarna :crossed_fingers:t3:

F1 går ju samtidigt som MotoGP imorgon, känns ju som MotoGP finalen är mer spännande. Kanske blir två skärmar ändå :thinking:

synd för Ferrari… :cry:

Det va den säsongen det, 95 dagar kvar till testerna Bahrain

Känner mig lite trött på F1 så blir skönt med ett uppehåll, så förutsägbart och bara same-same helg efter helg.

Hoppas någon silly season drar igång trots kontrakten så det skakar om lite till 2024.

Det har ju varit en jävla raceandet
och jämt som f*n, sjukt bra raceing i många fall tycker jag och spännande hela vägen över mållinjen.

Jag gillar sporten i sin helhet, stora framsteg och svängningar i säsongen. Visst har Max varit överlägsen, men handlar allt för er bara om vem som vinner? Kan ni inte uppskatta och se allt det andra i ett race?

1 gillning

Nej absolut inte, har uppskattat racingen från P2 och bakåt. Men tycker avslutningen blev lite tam och förutsägbar. Nya tag 2024.

Fighten om andra plats blev ju avgjord på sista varvet….