Formel 1-VM 2022

Hmm, kanske. Jag tror lite på att det blir Logan Sargeant och De Vries till Alpha Tauri.

1 gillning

Kan bli, amerikanarna vill nog gärna ha Logan i en kärra. :slight_smile:

1 gillning

Det ryktas ju om det @Gurra. så tror lite på det också

1 gillning

Frågan är hur De Vries resonerar kring att gå ifrån Mercedes-programmet? Tänker han att han kan så småningom få ersätta Perez i Red Bull?

Det skulle vara om han vill fortsätta med Mercedes och i så fall ta en styrning i Williams i år och hoppas på att Hamilton lägger av snart. Eller så chansar han på Alpa Tauri med hopp om en RB styrning framöver. Båda kan ge en potentiell topp-team styrning. Alpa Tauri är bättre än William soch just nu är RB bättre än Mercedes så skulle jag gissa så blir det Alpa Tauri. Dr Helmut Marko är ju känd för att vara lite aggresivasre så skulle inte förvåna mig om han binder till sig De Vriespå något sätt

Personligen hade jag tyckt det varit kul att se han växa i Williams och ställas emot Albon

1 gillning

Ja, ett angenämt problem att ha om ryktena stämmer.

Men frågan är om han verkligen är så bra :man_shrugging:t3:

Ja, ett bra race är ju knappast mycket till underlag. Han vann F2 men det tog honom tre år så svårt att tänka mig att han är något underbarn.

Lyssnade på senaste poden Viaplat F1 podden och Marcus Erisson va lite skeptiskt till om han just nu har fysiekn att klara det. Han kunde komma ur bilen själv för han va så slut, och Monza är tydligen den banan som kräver minst fysik. Med det sagt så går den att träna upp och ge han något år eller två i F1 så kan de blir ritkgti bra ändå. Kan ju inte vara värre än Latifi

1 gillning

Till nästa säsong är det knappast ett problem att träna upp det men det fanns ju vissa frågetecken (hjärtstoppet under blindtarmsoperationen) om Albon skulle vara tillbaka till Singapore och väldigt tveksamt att De Vries skulle klara den banan rent fysiskt.

Hade varit kul att se De Vries i Singapore i någon bil

1 gillning

Älskar vår F1 sida i Home Assistant. Tydlig översikt och info inför nästa race. Givetvis med live uppdateringar och automation som säger till 10 minuter innan det är race dags på alla högtalare hemma. :slight_smile:

5 gillningar

Vad tror ni, kan Max slå Ferrari i år?

Det löser han.

Osäkert på om man kommer kunna se racet i helgen pga av avtalstjaffset mellan viaplay och Telia (har viaplay via Telia). Någon som vet om man kan se kval och race i efterhand på F1TV Pro?

Du kan se i efterhand både hos Viaplay och F1TV Pro.

Viaplay vet jag men verkar inte som jag har kvar det i helgen tyvärr då dom bråkat med Telia.

Det får bli F1TV Pro i så fall

F1TVPro har alla race från 1981 och framåt. Så du kan absolut se det i efterhand

1 gillning

Bra kval idag.
Rejäl tabbe av Red Bull gör nog morgondagens race lite mer intressant

3 gillningar

Yes, gör racet mer spännande. :slight_smile:

1 gillning