Formel 1-VM 2021

Lika bra att starta tråden. Tester till helgen. Första säsongen jag tänkte prova F1 TV Pro.

Personligen kommer jag hålla en extra tumme för McLaren i år.

2 gillningar

Håller en tumme för McLaren varje år. Tummen börjar bli blå.

McLaren är lite av ett favorit team för mig också. Men har inte följt F1 på flera år. Kanske dags i år?

I så fall skulle jag vänta ett år till. Det här är lite av ett mellanår. 2022 kommer stora regeländringar.

3 gillningar

Håller med till 100%. Detta år blir en repris av dom senaste 7 åren inom F1. Jag kommer vänta till 2022 innan jag börjar följa det på allvar igen. I år får kval och sammanfattning på gratis-tv duga för att hålla sig uppdaterad.

Grattis Hamilton till VM-titeln 2021. :yawning_face:

1 gillning

Har inte sett Formel 1 sedan jag var ugn, men jag älskar “Drive to Survive” något brutalt :slight_smile: Var ser man F1 bäst/billigast?

Det är F1 TV Pro eller Viaplay som gäller. Jag föredrar Viaplay eftersom jag vill ha kommentatorer och intervjuer på svenska. Dessutom fungerar Viaplay bra på Apple TV.

F1 TV Pro är däremot billigare.

2 gillningar

Kan man se i ultra hd på F1 TV PRO?
Viaplay hade några race och kval förra säsongen, tyvärr funka dom inte alltid

F1 TV Pro är 1080p i 25 fps medan Viaplay sänder i 50 fps (och även Ultra HD i vissa fall).

2 gillningar

Fint med kort vinteruppehåll! Jag är McLaren fan men oavsett det är det ju faktiskt det mest spännande att se vad dom kan göra i år. Alla andra team har ju i princip samma bil som förra året och det borde inte vara några stora skillnader medan McLaren hade en bra bil förra året och nu också bästa motorn. Bara flip eller flop tror jag, inget däremellan.

Vi (jag) kan hoppas att Ferrari har en modifierad bil i år :slightly_smiling_face:

På F1 TV Pro har man en massa arkivmaterial om man är sådan och även lite annat trevligt.

Kanske har frågats innan, men hur många streams kan vara live samtidigt?

På Viaplay är det 2 st som gäller.

Tack! Är det samma för F1 TV Pro? Det skulle ju kunna halvera kostnaden.

Där är det ”You will be able to live stream the main race on one device only” men du kan ha Timing och liknande på en annan skärm (upp till 6 skärmar).

1 gillning

Ja, frågan är hur mycket dom kunnat förbättra kraftpaketet när det mesta är fruset eller om grundkonceptet inte funkar. Chassit var det väl inget fel på förra säsongen om dom bara hade haft mer hästkrafter där bak.

Vad tycker ni om F1 Tv pro. Tänkte gå över till F1 Tv pro.

Hur "svårt/lätt är det att köra upp det på en stor tv?. Misstänker att det inte finns någon app i ATV. Har apple tv, men är det smidigt att få bilden dit tuan att behöva spegla skärmen från en telefon till exempel?

De har inte stöd för AirPlay eller Chromecast. Ska komma under 2021 någon gång.

Vad gör man då om man vill se på sin stora tv med hemmabio? :thinking: