Formel 1-VM 2019

Någon annan som ställde väckarklockan på sin Apple Watch och klev upp före resten av familjen i morse för att titta på säsongspremiären av Formel 1-cirkusen?

Jag är inte intresserad av motorsport annars men just Formel 1 har jag följt så länge jag kan minnas. Tror att intresset började med att min finska farmor brukade titta på Formel 1.

Nej men jag är fachinerad över fascinationen av det! På ett positivt sätt!

Tänker att Formel E (körs med eldrivna bilar) kanske kunde intressera dig annars.

Jag följer F1 så mycket jag kan. Lyssnar på viasats F1-podd.
Men just premiären såg jag inte live då jag jobbar nattskift och ställer om dygnet på söndagar behöver jag sova ut lite. Men självklart har jag sett det i efterhand.

Någon som tips på en bra gratis app för att följa F1 ?

Är också något av en F1 fanatiker. Tittar på förhoppningsvis alla race. Lyssnar på f1 podden och läser en del. Hinner jag ser jag gärna träningarna. Är dock lite orolig över helgens GP, då man inte är på hemmaplan och det inte finns Wifi där jag ska vara… Kan nog vara risk att man maxar sin surf och ändå inte kan se nåt… :thinking:

Du har inte 3 som operatör va??

Nope, jobbmobil via Telenor. Och troligen spärrat för att köpa extra surf.:thinking:

F1 = yeeeah! Dock så svalnade intresset lite i och med att #ME9 försvann i år. Så numera är det lite 50-50 mellan F1 och Indycar.

Måste helt klart beprövas om det är spärrat! Du har trots allt en god anledning att köpa extra. :wink:

Bahrains GP

Ferrari borde ta detta men Mercedes går aldrig att räkna ut. Har ni någon favoritförare eller något favoritstall?

Djävlar vad Bottas kör bra! Hamilton måste vara helt förstörd.

Tycker inte att den interna kampen inom Mercedes är tillräckligt intressant för att hålla uppe mitt intresse. Jag har redan börjat tröttna lite på den här säsongen. Så trist att de fortsätter dominera år efter år.

Med det sagt så kommer jag ändå se några race till. Står dock över i dag när det krockar med Stockholmsderbyt i fotboll.

1 gillning

Hittills har Mercedes dominerat ännu mer än tidigare. Dubbelseger igen idag. Ferrari kom inte ens trea.

Frankrikes GP

I morgon kl. 15:10 är det dags för Frankrikes GP på Circuit Paul Ricard. Det kommer att bli sol och över 30 grader. Mercedes dominerade under båda träningarna och är som vanligt förhandsfavoriter.

FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) har meddelat att de står fast om sitt beslut att straffa Vettel. Därmed vann Lewis Hamilton Kanadas GP och Mercedes tog sin sjunde seger för säsongen.

Frankrikes GP visas på Viasat Motor, Viasat Ultra HD och Viaplay.

Kval kl. 14:30 i dag på TV10, Viasat Motor och Viaplay. Lagom bakgrundsbrus så här dagen efter midsommarafton.

Mercedes dominerade kvalet igen

Lewis Hamilton (Mercedes) tog pole position med Valtteri Bottas (Mercedes) strax bakom. Sjätte gången den här säsongen som Mercedes tar platserna längst fram.

Charles Leclerc (Ferrari) tog tredjeplatsen medan hans stallkamrat Sebastian Vettel kom först på sjunde plats. Max Verstappen (Red Bull) tog fjärdeplatsen och Lando Norris (McLaren) gjorde sitt bästa kval någonsin och knep femteplatsen.

Pierre Gasly (Red Bull) och Romain Grosjean (Haas) kommer att bära specialdesignade hjälmar under Frankrikes GP:

Hamilton har en rejäl ledning efter 26 av 53 varv. Ser ut som Mercedes tar hem detta igen om inget oväntat händer.

Som det brukar är det ett eller två team som dominerar, Merca är tveklöst snabbast och Ferrari är klara tvåor.

Men mittfältsfajten känns mer spännande än på många år! Mclaren var och nafsade Red Bull i hälarna i helgen och fajten mellan just Mclaren och Renault tror jag kommer fortsätta att hårdna resten av året. Toro Rosso, Alfa Romeo och till och med Racing Point är inte avhända. Bara Williams känns sådär tvärsist.