Förintelsemuseet till Stockholm - inte Malmö

Jag brukar ha ett öga för sådant. :sunglasses:

Självklart handlar sen om Rocco :slight_smile:

Tänkte väl det :slight_smile:

Det är det, som man fick flytta till efter att det bråkades lite för mycket på Seved (Dock inte med filmteamet).

Numera är butiken helt stängd.

Har lite svårt att förstå ordet museum i kombination med Förintelsen. På vilket sätt ska man bli glad att gå på detta?

Citat:

Ett museum är en permanent institution utan vinstintresse som tjänar samhället och dess utveckling, som är öppen för allmänheten, som förvärvar, bevarar, undersöker, förmedlar och ställer ut – i studiesyfte, för utbildning och förnöjelse materiella och immateriella vittnesbörd om människan och hennes omvärld

(International Council of Museums definition av museum)

Har därför svårt att se att turister kommer att vallfärda till denna typ av museum.

Förnöjelsen är nog reserverat för Abba-museet.

Well, personligen har jag haft förnöjelse av att gå på British Museum i London, Polismuseum i Stockholm, Flygmuseet i Linköping, Naturhistoriska i Göteborg, Textilmuseet i Borås, erotiska museet i Köpenhamn, macmuseet i Prag, m.fl, m.fl. och då har jag fortfarande inte varit på Abba-museet. Kan nog faktiskt inte komma på något museum som inte har förnöjelse i mer eller mindre grad.

På frågan var tänker jag att beslutsfattarna tycker en tråkig sak till i Malmö blir för mycket. (Sorry, man kanske inte får skämta både om Sveriges tredje stad och Förintelsen i kombination. :crazy_face:)

1 gillning

Beslutsfattarna i Malmö ville ha det i Malmö :slight_smile:

Som en Malmöpolitiker av misstag sa en gång.

Malmö är ju ändå tredje rikets största stad

:joy:

@Thomas

En klassiker från den dåtida sossebasen Christine Axelsson :smiley:

https://youtu.be/0djLA8bCiT0

Jag trodde det var Fosie anstalten. :joy::joy::joy:

Aha, då förstår man ju varför vi måste ha Förintelsen som motpol i just Malmö. :crazy_face:

Det är i klass med Maggan. :laughing:

Tegelnyansen är ju rätt iaf, jobbade där innan. :joy: