Förhandsversionen av nya Google Home dyker upp

Från sajten:
image

Har du visat intresse för den nya versionen av Google Home-appen så ta en titt i mobilen nu. Förhandsversionen ser ut att vara tillgänglig för både iOS och Android.

Den nya versionen av appen Google Home som visats upp tidigare finns nu som en förhandsversion av de som anmält intresse av att ta del av denna. Vid start av appen dyker en dialogruta upp som informerar om att du godkänts för den offentliga förhandsversionen. Med reservation för viss instabilitet såklart men det kan det vara värt kanske – för min del så använder jag primärt Apple Home så om något strular med Google Home så är det inte hela världen.

Först dök den upp i min Android där appen då fick det nya utseendet. I min iPhone så fick jag samma fråga – om jag ville testa den offentliga förhandsversionen vilket jag accepterade. Dock så har inte iOS-appen ändrats än så vi får se när detta sker.

Det som direkt slår en i Android-appen är fliken för favoriter där det blir enklare att överskåda kameror, belysning samt lägga till sina egna favoriter. Rent spontant känns appen som ett lyft jämfört med tidigare och det blir till att utforska vidare under dagen.

Har du fått den nya förhandsversionen och vad tycker du?

Hur är det nu igen. Har även de gamla Google Home mini stöd för Matter?

När måste man registrerat sig egentligen.?

För det känns som att jag borde varit "ganska så" direkt med på bollen med att registrera mig för förhandsversionen.

Men ändå fortfarande inte fått avisering om att uppdatera.

Kan det vara lönt att gå ur och skriva upp sig igen.?

1 gillning