Fördröjning av Airplay-ljud

har en symofnisk i kontoret som jag kastar ljud till från datorn ibland, men den är seg och fördröjning från när jag startar nått eller pausar… Hur är det med en HomePod mini och när man kör airplay från Mac till den? direkt?

Och går de ha HomePod mini på svenska? Är lite sugen att kanske byta ut nån symfonisk i nått rum mot en HomePod mini. Tycker symfonisk ger helt okej ljud som jag nöjer mig med, hur står sig HomePod mini ljudmässigt?

Hur menar du med att ”ha den på svenska”? Den klarar inte instruktionen på svenska språket, nej. Däremot så ser du ju dess inställningar i Hem-appen på samma språk som du redan använder i telefonen, som vanligt.

ah okej, nej tänkte mest om de gick använda Siri som på telefonen med svenska. timer, lägga till i kalender osv.

Min andra fråga där då?

Du måste snacka engelska med Siri, i övrigt har språket ingen betydelse.

Vad det gäller ljudet så beror ju det på vem man frågar. Personligen tycker jag att HomePod mini slaktar Symfonisk, den vinner med hästlängder.

2 gillningar

okej :slight_smile: men hur är airplay mellan HomePod mini och MacBook? som jag skrev så är de fördröjning mellan min symfonisk och MacBook via airplay.

Äger ingen MacBook :slight_smile:

Nån annan?

Ska bli intressant att lyssna och se om det är sant.

Kan inte säga att jag upplever någon större skillnad mellan Symfonisk och HomePod när jag AirPlay:ar till dom. Om du upplever fördröjning låter som att ditt nätverk inte är det bästa.

Har ju fullt unifi system och får ut 90 av mina 100 i det rummet.

Har du kört AirPlay via telefonen då ? Eller just en Mac?

Efter att ha läst Unifi-tråden ser inte jag det som någon garanti för bra nätverk.

Telefon,Macbook,iPad…inga problem med någon.

Ok

Tror dig inte :joy::rofl::laughing: Nädå.

Skumt isåfall

Du behöver inte tro mig :grin:

Det är ju som sagt inte svart eller vitt, vissa tycker att Symfonisk låter bättre. Jag tycker det är löjlig övervikt till fördel för HomePod mini.

Har beställt en så det blir intressant att avgöra själv :grin: