Förare tackar Tim Cook efter att kraschdetektering räddat hans liv

Från sajten:
image

Även om Apples nya kraschdetektering har larmat när ägare har åkt berg och dalbana, så har den visat sig fungera under allvarliga situationer också.

Kraschdetektering introducerades i höstens iPhone 14-serie och Apple Watch-modeller. Sedan dess har funktionen utmanats både på YouTube och på nöjesparker. Nolan Abel som krockade med en telefonstolpe i 110 kilometer i timmen är tacksam för att han hade sin nya Apple Watch. Efter den allvarliga olyckan kämpade han för att hålla sig vid medvetande för att kunna tillkalla hjälp.

APPLE WATCH SAVES LIFE: A man credited his Apple Watch with saving his life by automatically contacting first responders after he slammed his car into a pole. ABC’s Rhiannon Ally reports. pic.twitter.com/WRvfaU07LF

— ABC World News Now (@abcWNN) October 28, 2022

Men plötsligt kände han hur klockan hade gjort det åt honom och en röst från den hördes säga ”Hej är det någon där?”. Nolan hade köpt hans Apple Watch bara en vecka innan kraschen. Efteråt så mejlade han Tim Cook med ett personligt tack för den nya funktionen som kan ha räddat hans liv.

Via: Appleinsider

Bra att klockan fixade det. Samtidigt så ställer jag mig frågan, hur och varför körde han in i en stolpe i 110?

Apple Maps? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Han kanske ville testa om tekniken funkade? :joy::joy::joy:

2 gillningar

Så du menar att han är en fullständig idiot då? Jag kan tro det.

Hade en taxi som kört fast bakom min loge för ett antal år sedan. Han följde en gps där de hade en väg från 1700-talet markerat som körbar.
Han reagerade inte ens då han körde upp på min gård och över plogkanten. Inte ens då när han satt fast och jag undrade vad han höll på med kunde han förstå att hans gps visade fel.

Jag har för bara ett par år sedan fått överklaga en vägdragning hos kommunen där de förlängt vägen jag bor efter, in på min tomt och markerat min gårdsplan som en vändplan. Det var inte det lättaste att göra kan jag säga.

2 gillningar

Du får inte ta mina killgissningar bokstavligt. :joy::joy:

Vad det gäller dåliga vägar så var jag och min far ute en vinter och åkte i skogen och lyckades att glida av ner i ett krondike. Vi stod där och huttrade i kylan när det helt plötsligt dök upp en man i en traktor. Han stannade och undrade om vi behövde hjälp? Ja tack det hade vi uppskattat. När han skulle koppla på kedjan så tittade han in i ena hjulhuset och utbrast: Va fan kör ni på sommardäck? Jo, vi hade inte "hunnit" att byta. Då tog han sin kedja och mumlade: Då kan ni fan stå kvar till sommaren. :joy::joy::joy::joy::joy:

Så där stod vi som två fågelholkar och fattade inget tills det kom en annan traktor. Vi tittade på varandra med fingrarna i kors och tänkte. För fan titta inte på däcken. Men det gick bra, han drog upp oss så vi kunde åka vidare.

6 gillningar

Rimlig reaktion ändå. :wink:

1 gillning