Föra over E-sim till ny iPhone(Telia)

Att något skulle vara enkelt är ju såklart för mycket att be om...

Just införskaffat en ny 14 Pro och det skulle ju vara kul att kunna använda den... Min överföring av e-sim har kört fast. Efter en himla massa dialogrutor som frågade om man vill föra över telefonnummer eller sim-kort och därefter nya dialogrutor som sa att min mobiloperatör kräver mer uppgifter så hamnade jag i ett läge där det verkade som att saker hände på riktigt. Fick identifiera mig via BankID men sedan står bara den gamla telefonen bara snurrar.

På den nya telefonen stor det inget SIM. Sedan står detpå raden under att jag kan lägga till ett eSIM. Den gamla telefonen har snurrat 20 minuter nu. Inte ska det ta så lång tid? Ska jag nu istället testa att lägga till ett nytt? Den nya telefonen håller på att uppdatera alla appar och låsskärmen. Såg att en av widgetarna på låsskärmen hoppad fram just nu.

Ta det med @Zop :joy:

4 gillningar

Jag valde att testa att klicka på nytt eSIM, då kom jag in i den gamla loopen där jag skulle legitimera mig med BankID. Den här gången kom jag dock därefter vidare i processen och eSIM fördes över. Allt under kontroll alltså..:sunglasses:

4 gillningar

Just det där att man ska klicka på nytt eSIM är rätt lurigt, samma upplägg gäller ju för som till Apple Watch. Jag tycker de borde ändra texten för rent språkligt känns det inte alls tydligt att det är den vägen man ska gå.

1 gillning

Ett tips från coachen är att sitta vid en stationär dator och kolla instruktionerna på leverantörens hemsida, då brukar det gå lättare. :joy::joy::joy:

Men det är ju klart det tillför ju inte bubblan något. :joy::joy::joy:

Vem har stationär dator 2022? :grinning:

1 gillning

Det har ju alla som är med i matchen. :joy::joy:

Man inser var priset/tidsåtgången för fläktremsbyte kommer ifrån..:sunglasses::sweat_smile:

Allt arbete ska in på den fakturan, även sopning av golv. :joy::joy::joy:

1 gillning