Följ kvällens Apple-event tillsammans med oss

Och scribble finns varken på iPad eller Apple Watch på svenska. Funnits i flera år på andra språk.

Där har jag gett upp...

Det skulle räcka långt om de fixade "-" hanteringen för temperaturer på svenska. Hur de har lyckats med att ha felaktiga minustecken på några språk fattar jag inte.

Jag har skrivit minst tre felrapporter om detta men ingen feedback alls.

1 gillning

Haha, sant. Jag frågade en gång om Baschs körmusik var accepterat i katolska kyrkan förr i tiden. Då fick jag ett helt felaktigt svar. Sa det och bad om ett nytt svar. Då var det mer smörigt än någonsin i svaret..:sweat_smile:

Men sade inte Apple att iPad Pro med M4 var viktigt för AI?
Men inget specifikt som presenterades?

Nu har developerbetorna börjat rulla ut.

Och mina gamla AppleSeed är borta :slight_smile:

Edit; nu finns även Appleseed.

4 gillningar

” * Robot vacuum cleaners are now compatible with the Home app, so they can participate in automations and scenes, and can be activated by a user’s voice using Siri.”

Vilka modeller har/kommer ha stöd för detta tro ? :blush:

Äntligen kan man få bort appnamnet under ikonerna.

2 gillningar

Ikonerna blir bara så brutalt stora så känns som Lennart 92 år har varit i farten och satt på pensionärsläget.

Hur är det med strecket du hatar. Du får leva med det ett år till, va?

Japp, ser fan inte bättre ut. Såg ut på vissa delar av presentationen som att strecket var borta men var nog bara en synvilla eller önsketänk.

1 gillning

Snyggt! :star_struck:

Värst har varit när appar har så långt namn så det blir … på slutet. Ögonen går sönder

1 gillning

Lennart 92 har erfarenheten att veta bäst

Nu kan man dubbelklicka på den för att få upp Siri. Så den blir nog kvar…

Kunde gjort den lite tunnare och mer genomskinlig iaf… :thinking:

Och Elon gillar inte kopplingen till ChatGPT...

(Har tappat bort länken men det finns säkert andra som kan lägga till den :slight_smile: )