Följ kvällens Apple-event tillsammans med oss

Från sajten:
image

Ikväll är det äntligen dags för Apple att entra scenen igen och kicka igång utvecklarmässan WWDC.

Traditionsenligt så är det dags för WWDC i juni. Det sparkas igång idag med en keynote och sedan finns det föreläsningar och utbildningar att gå på under hela veckan. För utvecklare som befinner sig i Copertino.

Årets WWDC ryktas att fokusera på Ai, hur många gånger Apple nämner denna förkortning slås det vad om. Både globalt och lokalt på redaktionen. Men att Siri kommer vara närvarande är nog högst troligt, då årets logotyp skiftar i Siris färger. Vad tror ni?

Men att det är uppdaterade operativsystem till alla våra Apple-enheter råder det inget tvivel om. Har ni några önskemål?

Vi finns live på YouTube från och med 19.00. Där kan ni höra våra åsikter, samtidigt kan dela med dig av dina i kommentarfältet.

Eventet följer duApples hemsida, YouTube, Apple TV – eller viktigast av allt, tillsammans med oss live på YouTube.

Förväntar mig att ni modiga herrar omedelbart kör på betan och testar BankID. :wink:

I år kanske jag kör betan. Har ändå en jobbmobil där jag också lagt in BankID.

Givetvis ska vi det!

2 gillningar

Senaste tre åren så har BankID varit snabb på bollen och fixat så att det fungerar med betan :partying_face::tada:

1 gillning

Det har ju fungerat direkt så förmodligen har inte Apple ändrat något kritiskt som skulle påverka BankID =)

1 gillning

Kul att alla appar ska få mörkt tema på sina ikoner. Undrar om Spotify fixar ett ljust tema på sin ikon. :smirk:

Självklart. :laughing:
spotify

Jag tror dom nämner AI noll gånger. Dom kommer hitta på egen benämning på detta, men alla vet ändå att det är vad dom pratar om.

1 gillning

Samma här, fast beror helt på vilka nya funktioner som kommer på direkten. Det pratas om att AI eller vad det nu kommer att heta först kommer 2025.

1 gillning

Apple Intelligence ryktas det ju heta, så förkortat AI :joy:

3 gillningar

Nää inget Intel här inte :laughing:

Apple Silicon-telligence

Orden vi hör ett par gånger i afton lär vara något i stil med Apple machine learning och neural networks, vild gissning.

1 gillning

Apple Event. En ursäkt för att dricka päroncognac på en måndag. :sweat_smile:

5 gillningar

image

PEPP

Mums! :star_struck:

Men har vi inte pratat om att det är äppledryck som gäller? :nerd_face:

Kruppljud ju … ???

Krupp?

Ljudet kruppar här iaf :thinking::sweat_smile::poop:

Edit: nu blev det bättre :+1:t2:

1 gillning