Flytta spellistor Spotify → Apple Music?

Haha… :sweat_smile: Då får vi väl närmast anse bytet som klart… :joy: :joy: :joy:

1 gillning

Bytte till Beats redan innan det blev Apple Music. Förstår inte hur man kan använda en app som inte har ett ljust tema.

Songshift är en bra app för att flytta spellistor om du inte gjort det än.

Helgens projekt. Problemet är att vi är några som delar på Spotify Family eller vad det heter. Inte minst dottern som studerar tänker jag på. Måste kolla konsekvenserna.

Don’t do it!

2 gillningar

ZZ Top finns även på Apple Music. :wink:

2 gillningar

Never forget.

2 gillningar

Är ju smidigt när du bara vill hitta musik i dina favoritgenrer flamenco, indonesisk religiös musik och rysk rock.

1 gillning

Du behöver verkligen leta för att hitta den kategoriseringen. Men vill man klaga så letar man efter ”fel” :grin:

Räcker väl att man inte skulle vilja sponsra ett gnälligt, inskränkt bolag som Spotify? :slight_smile:

Som dessutom vill köpa upp en fotbollsklubb…

2 gillningar

Projektet lagt lite på is…:grimacing:. Igen…:roll_eyes:. I alla fall att byta så att jag kan stänga Spotify. Möjligen gör jag en test enbart för mig själv. Men då blir det ju ökade kostnader…:man_shrugging:

Dottern och hustrun vill inte bli av med Spotify.

Kör på Apple One så ingår Apple Music.

1 gillning

Det ska jag absolut göra. Jag har ju Arcade TV+ och iCloud sedan innan.

Men hur hanteras iCloud? Jag har 2 TB idag. Hoppar den ned till 200 GB eller ligger man kvar på 2 TB? Och vad betalar man?

Då får du betala 89 kr extra utöver Apple One.

1 gillning

Jag betalar idag 159:- för Apple One och 89:- för 2TB.
Så det innebär att jag har 2,05TB lagring.
Det som är skillnaden mellan dom två olika Apple One abonnemangen är ju Music och iCloud.

1 gillning

Hade Apple bara gjort Apple One Premiere tillgängligt för oss, som i USA, så hade de flesta sluppit de extra 89 kr för utanpåliggande 2 TB yta.

2 gillningar

Fixat med detta under kvällen. Känner att jag är tvungen att testa. Slogs dock av att mina viktigaste spellistor var de som saknade ganska många låtar när jag förde över via SongShift. Men ryska kyrkokörer är ju lite smalt… Kanske finns det andra alternativ när man söker på AM även om inte SongShift föreslog dem? Men en del jullåtar överraskades jag av att de inte föreslogs.

Är det inte bättre att göra nya fräscha listor? Eller vill man höra samma låtar om & om igen? Jag själv har aldrig gjort någon lista än, kör lite på må få. :joy:

Listor? Man lyssnar väl på ett album från början till slut? :older_man:t2:

2 gillningar

Det var väl snack om spellistor?