Flytta spellistor Spotify → Apple Music?

Skulle vilja ge Apple Music en ny chans. Ett problem förra gången var att jag aldrig orkade föra över spellistor till AM. Hur gör man det enklast?

2 gillningar
2 gillningar

Tänk på sen bara att gå igenom listan innan du flyttar över den, för ibland matchar den fel.

Fungerar det fortfarande? Var det inte Spotify som satte stopp för den typen av appar?

Spotify funkar igen sedan en tid!

Här ser du ett exempel hur det kan fela. Bara gå in på den och ändra till rätt. Så länge som den hittat rätt.

SongShift är en mycket bra app. Använde den när jag skulle testa Apple Music själv ett tag.

Hoppade förövrigt tillbaka till Spotify sedan igen… :wink:

1 gillning

Har också kört den :muscle:. Testar Apple Music nu igen.

Varför valde du att gå tillbaka? :slight_smile:

Jag tuggar fortfarande på med -music men det är motigt. Enda fördelen de har mot Spotify är musikvideos, imo :thinking:

De har ett ljust tema också. Spotify ser ut som vädret den senaste månaden – och ikonen påminner om det som rinner ur min näsa. :sneezing_face::sleeping:

3 gillningar

Egentligen två saker

  • Betydligt bättre desktopklient. Lyssnar mycket på jobb
  • Bättre integration med Sonos hemma. Spotify Connect funkar skitbra

Och jag som kör airplay-högtalare (vägrar aktivera inbyggda chromecasten) bytte till Apple Music för att slippa massa extra knapptryckningar när man vill spela upp musiken på en högtalare.

1 gillning

Har du airplayhögtalare så är Apple Music betydligt smidigare än Spotify. Tröttnade på knapptryckningarna i Spotify. Sedan är spotifys gränssnitt anskrämligt.

2 gillningar

Kanske inbillar mig men upplever ljudkvalitén som bättre på Apple Music än Spotify. Kan inte sätta fingret på vad men det låter bättre

Jag tycker ibland tvärtom med ljudet. Men det är lite olika på olika artister. Vet inte om det kan vara spatt vissa har den ena tjänsten inte u hlgsts upplösning?

På jag använder en tjänst för att flytta listor. Den verkar fortfarande klara av spellistor som genererats av Spotify. Drog över mina mest lyssnade låtar 2020 till AM.

Apple Music kör ju Advanced Audio Codec (AAC) på sin musik samt den trådlösa överföringen. Här slipper man ju ett konverteringssteg jämfört med Spotify som använder ogg/vorbis.

Annars är det nog olika versioner av mastring, framförallt om det gäller äldre musik.

2 gillningar

Får se vilket jag väljer inskjutandet. Fick 6 månader gratis på AM så jag har tid att testa.
Apple är mycket smidigare att styra mm via AppleWatch. Senaste uppdateringen på Spotify så lyckas vi inte ändra volym via klockans crownring till exempel.

När jag utvärderat klart ska resten av familjen övertygas så vi flyttar familjeabonnemanget till AM.

Stereon har både Spotify Connect och AirPlay så där kvittar det. :grinning_face_with_smiling_eyes:

I helgen kanske det sker. Jag har i veckan bytt Fortum mot Tibber, Tele 2 mot Telia och kvar på listan är Spotify mot Apple Music. Jag har dock satt igång detta projekt många gånger, men aldrig orkat genomföra det. Är det nu det kommer ske?

2 gillningar

Gjorde bytet för några månader sedan. Sambon hängde på, inga klagomål :).
Eftersom jag redan bytt så säger jag bara follow the leader :sunglasses:

3 gillningar