Jag har 2 biljetter i apple wallet och vill skicka en till en annan iPhone. Går det att göra på något sätt så den går att använda i en annan lurs wallet? Eller är det skärmdump som gäller och messa den som en bild?
airdrop har ja för mig funkar
.. klick på biljetten i plånbok skicka välj airdrop, tror ja gjorde så sist
Frågar åt en kompis hoppas jag?. För farbror djurkö, stora plånboken, cashisking skulle väl aldrig ha något i apple wallet?!!
Det testar vi, tackar.
Man har full plånbok både i luren och i fickan så att inget kan gå fel.
Inte ren Airdrop eftersom centimeteravstånd krävs, troligen NFC-chipet som initierar.
Dela en kupong eller biljett med iPhone-användare i närheten
- Öppna appen Plånbok på din iPhone.
- Tryck på den kupong eller biljett som du vill dela och håll sedan din iPhone några centimeter från överdelen av den andra personens iPhone. Båda iPhone-enheterna börjar lysa, vilket visar att en anslutning upprättas.
- Håll enheterna nära varandra tills kupongen visas och tryck sedan på Dela.
Man kan även dela biljetten via mail:
Vi ska prova airdrop när vi ses då det inte går att dela eller maila. I värsta fall blir det en skärmdump men man vill ju ha den i wallet, sen gammalt.
Kan bero på detta?
Om du inte ser symbolen Dela har säljaren eller företaget som utfärdade kupongen eller biljetten inte aktiverat delning i appen Plånbok. Kontrollera deras app eller webbplats för att se om de erbjuder alternativ för att dela en kupong eller biljett.
Exakt.