Flytta en biljett från en Apple Wallet till en annan

Jag har 2 biljetter i apple wallet och vill skicka en till en annan iPhone. Går det att göra på något sätt så den går att använda i en annan lurs wallet? Eller är det skärmdump som gäller och messa den som en bild?

airdrop har ja för mig funkar

.. klick på biljetten i plånbok skicka välj airdrop, tror ja gjorde så sist

1 gillning

Frågar åt en kompis hoppas jag?. För farbror djurkö, stora plånboken, cashisking skulle väl aldrig ha något i apple wallet?!!

2 gillningar

Det testar vi, tackar.

1 gillning

Man har full plånbok både i luren och i fickan så att inget kan gå fel. :joy::joy:

1 gillning

Inte ren Airdrop eftersom centimeteravstånd krävs, troligen NFC-chipet som initierar.

Dela en kupong eller biljett med iPhone-användare i närheten

1. Öppna appen Plånbok på din iPhone.
  2. Tryck på den kupong eller biljett som du vill dela och håll sedan din iPhone några centimeter från överdelen av den andra personens iPhone. Båda iPhone-enheterna börjar lysa, vilket visar att en anslutning upprättas.
  3. Håll enheterna nära varandra tills kupongen visas och tryck sedan på Dela.

Man kan även dela biljetten via mail:

1 gillning

Vi ska prova airdrop när vi ses då det inte går att dela eller maila. I värsta fall blir det en skärmdump men man vill ju ha den i wallet, sen gammalt. :joy:

Kan bero på detta?

Om du inte ser symbolen Dela har säljaren eller företaget som utfärdade kupongen eller biljetten inte aktiverat delning i appen Plånbok. Kontrollera deras app eller webbplats för att se om de erbjuder alternativ för att dela en kupong eller biljett.

Exakt. :+1: