Flight Simulator

Min bror har klarat helikopter teorin och ska ha slutprov om några veckor.
Han vill ha en ordentlig simulator hemma så han tänkte köpa:

HP Reverb G2 VR headset
Komodo Simulations controllers (har han redan)

För dator frågade han mig om råd. Jag säger köp för så mycket pengar du har och lite till.
T.ex. Komplett

Han har inte bestämt vilket program han ska köra på än, men t.ex. Microsoft Flight Sim och VR har jag hört kräver minst 90fps för att man inte ska börja må dåligt. Dessutom ska det här ju vara så nära verkligt som möjligt.

Någon här som har erfarenhet? @Stefan_Sandstrom ?

Har tyvärr väldigt dålig koll på FlightSim. Men de finns väl med helikopter nu tyckte jag mig se på någon reklam.

Men finns det inte CAE simulatorer för helikopter han kan hyra timmar i?

1 gillning

Jag tog mest FlightSim som exempel då det är det enda jag känner till. De släppte något helikopter tillägg nyligen.

Han vill ha en rigg hemma. Är väl mest bekämlighet och tydligen mycket billigare än riktiga flygtimmar :stuck_out_tongue:

oh yes. Men det jag tänkte är att CAE har simulatorer för helikopter. Då får man också bra feedback från instruktörer.

OM det finns då.

1 gillning

Det finns i Stockholm

https://www.cae.com/civil-aviation/locations/cae-stockholm

oh läste fel att det var @Curiosity bror. Han bor kanske i sverige?. Så då är ju Arlanda bäst. De har helikopter också som @Smirf länka till.

Stämmer. Han bor i Gävle. :slight_smile:

1 gillning

men be han kolla med CAE läste de har bell 212. Kan man köra den så klarar man allt