Flic har nu fått officiellt stöd för HomeKit

Från sajten:
image

Svenska företaget ShorCut Labs meddelar nu att de släppt stödet för Apple HomeKit till sina populära och magiska knappar, Flic.

Ryktet kring Flic och HomeKit har varit igång länge och många frågor har ställts kring statusen. Tydligen har det varit en utmaning att få stödet på plats då deras produkt är något som triggar och inte blir triggat vilket gjort det hela svårare.

Nu är stödet släppt och fungerar för alla som har deras hubb Flic Hub LR samt knappen Flic 2. Värt att tänka på är att det är andra generationens Flic du behöver, den som går under namnet Flic 2.

I videoklippet nedan finns instruktioner om hur du kommer igång med HomeKit på Flic.

Ett startpaket med en hub och 3 st knappar kan köpas direkt från deras hemsida och priset är just nu $159,99.

Använder du Flic och vad är din bästa automatisering med din knapp?

Källa: Flic

I Volco On Call-appen så står det att den har stöd för Flic. Innebär det i förlängningen att jag kan styra tex parkeringsvärmaren med HomeKit?

:open_mouth:

Jag har lagt in mina Flic-knappar i Homekit. När jag gjorde det så går det inte längre sätta actions på dem i Flic-appen utan man får sätta actions i Homekit istället och är hänvisad till vad Homekit stödjer.
Det går även att trigga ett Shortcut så har Volvo stöd för Shortcuts så kan du lösa det den vägen.

Köpte en knapp för några år sedan, en med enbart bluetooth, väldigt begränsad användbarhet då.
Enda den gör ar att när man tycker på den så skickar den ett sms till min kollega som det står “HEJ HEJ!”

1 gillning

Köpte också en när den lanserades på Kickstarter.
Typ aldrig använt. Ligger i en låda och samlar damm.

Jag använder mina för att tända och släcka lampor. Det är lite störigt att Homekit inte stödjer toggle utan bara av eller på så fick skapa en shortcut som checkar om lampan är av eller på och sedan slår på eller av den.