Flera verktyg - ett batteri, vilken tillverkare skall jag välja?

Jag kör klinga på min trimmer, helt underhållsfritt. Bara byta ut när den är slut.

Klinga, för gräs?

Kallas för tretandad slyklinga funkar bra till gräs och lite grövre saker. Då slipper man trådtrasslet.

1 gillning

Får man inte byta ut den rätt kvickt när man klipper runt stolpar :sweat_smile:

För att inte tala om träden :smirk:

Det gäller ju att ha lite känsla. :joy::joy::joy:

1 gillning

Tycker att de klingorna är alldeles för tunga och klumpiga. Bättre med bra snören. Kan lugnt slå i en dag med de jag använder utan att byta.

Jag har ju ingen trädgård att ta hand om så jag kör ju inga längre stunder. Vet bara att jag ofta får reda upp snörena till kunder som har sådana då de själva inte kan.

1 gillning

Jo, de som är självutrullande brukar det var en hel del strul med. Kör med fasta snören som man får klippa till själv och byta ut själv.

1 gillning

Har gett upp trimmerns rulle där man ska rulla upp “snöret” på, kör med buntband.
image

1 gillning

Kan verkligen rekommendera royobi. Har en hel massa maskiner med deras 18v system. Billigt och bra. Finns stort utbud på Jula och Bauhaus. Jag har en billig trimmer och har aldrig haft problem med den eller automatiska utrullningen. Det har aldrig funkat för mig på andra märken. Deras mutterdragare fick bäst i test: Mutterdragare | Bäst i test | RYOBI ONE PLUS R18IW3-0 | Jula

För att inte tala om den limegröna färgen, limegrönt är alltid rätt!

:joy::top: