Flera bildskärmar, en sladd

Jag har en MacBook Pro med flera bildskärmar. Idag så kopplar jag in dom en och en och då blir det en massa sladdar. Mellan gångerna som jag kopplar in dom tappar dom också inställningar för rotation, placering och ibland upplösning.
Finns det något bra sätt att koppla ihop dessa skärmar så man bara har en sladd och att de kommer ihåg sin rotation, placering och upplösning?

Daisy Chain är väl typ detta, om rotation och upplösning bevaras vet jag inte. Annars borde väl en docka funka?
Osäker hur det lirar med Mac, men Daisy Chain ska stödjas vad jag kunde se vid en snabb koll :slight_smile:

Det är mycket möjligt.
Vilken produkt kan du rekommendera som du testat?

Jag vet bara att vi kör så hos de som kör dubbla skärmar på jobbet, vi kör med Dellskärmar men det finns väl hos massa tillverkare :+1:

Displayport har stöd för daisy chain. Alla skärmar har det dock inte och verkar vara lite småbökigt att ta reda på om dom har stöd.

Är riktigt najs med bara en kabel.

Finns ju Thunderbolt-dockor med där allt går i en kabel.

Daisychain kräver som nämnt att det finns inbyggt i skärmarna. Har skärmarna inte det redan så är det nog bättre att köpa en dockningsstation istället för nya skärmar.

Jag har en Dell-docka som jag är nöjd med.

Finns en tråd med samma frågeställning
här.

Mac klarar bara att daisy chaina över Thunderbolt då man inte stödjer Displayport MST (Multi-stream transport)