Märkligt att de pratar likadant strax efter Lödde å.
Jo, jag har lite kärlek till det ordet Jag hade väldiga problem med att sluta säga la innan. Typ det är la bra!
om vi ser de på den ljusa sidan … nu har vi något annat o prata om än alla jävla sprängningar .. to soon
Vilken ljusa sida?
Fy fan. Taktlös
de var ironi på att nu får vi läsa om detta istället för alla sprängningar , men de gick inte fram ?
som ja sa ren ironi från min sida , i vanliga fall så pratar vi om allt o alla över hela världen som e längder värre än detta , men när de händer vid oss då ska vi lägga locket på ? här ska grävas !!
Lär dig när ironi fungerar som bäst. Ironi i sig är ingen ursäkt för att vara helt hjärndöd.
Fast nu sprider Bubblan vidare klippet ännu mer… tror det är bättre om vi håller oss till etablerade medier och undviker Reddit när vi länkar.
Jag tillhör de som är hyfsat försiktig med att sprida osäker information. Men vad skulle skillnaden vara på att sprida från Reddit och TV4?
Man kan tycka vad man vill om TV4 nyheter fast där jobbar åtminstone förhoppningsvis utbildare reportrar som följer de pressetiska reglerna.
Reddit är en snyggare version av Flashback där vem som helst kan skriva vad som helst. Även om själva artikeln är från TV4 så är den nu uppe i 181 kommentarer där en hel del är rent skitsnack och rykten. Polisen har ju vädjat att vi inte ska sprida rykten.
Jag är inte säker på att jag fattar ändå. TV4 gör ett tveksamt inslag vilket vi kan diskutera om man ska dela eller inte. Men om man nu delar den, spelar det roll från var? Eller menar du att Reddit är ett sådant kaninhål att man aldrig eller nästan aldrig ska dela därifrån?
För övrigt tycker jag att man kan dela den då TV4 är så etablerad att man både kan och bör kunna dela och föra en diskussion om deras tolkning. @Marcus_Attefors var ju kritisk till slutsatsens. Men som sagt, det sista här är inte min huvudfråga.
Så först lyfter du TV4 lite och sedan säger du att polisen gått ut med att man inte ska sprida rykten, vad tycker du TV4 gör med klippet ovan?
Jag tänker att det är bäst att dela direkt ifrån källan, i detta fall TV4.
Som.... TV4?
Jag hade köpt ditt resonemang om det inte var tydligt att TV4 faktiskt har gjort klippet. I den länkade videon är det väldigt tydligt att det är så och därför anser jag att det har noll betydelse om det kommer från Reddit eller från TV4. Bonus här är ju att jag inte driver trafik till TV4 som lägger ut sådan där smörja.