Flams och trams

Är det halverade korvar man ser..?:flushed:

Haha, yes!
Brukar köpa färdiga mackor när vi är i England.
Godast är nog faktiskt cheese&onion.
Brukar kosta en tredjedel av vad de färdiga mackorna kostar i Sverige.

1 gillning

Jag gillar också deras färdiga mackor. Favorit hos mig är ägg och bacon..:face_with_hand_over_mouth: Hustrun bodde i London när vi träffades så det blev många och underbara resor dit under en period. Sammanföll, som tur var med att Ryan Air sålde resor för galet billiga priser. Det kunde vara 0 + skatter, 99 kr eller 99 kr + skatter. Dock hade de ibland lite dyrare biljetter typ 199 + skatter vilket blev typ 400..:sweat_smile:. Sedan tog jag ibland fakiren med SAS tidigt måndag morgon och kunde glida in på kontoret ca 10:30-11:00 och låtsas som att inget hänt..:sunglasses:
Sedan vi flyttat ihop åkte vi tillbaka dit väldigt ofta. Men just innan pandemin flyttade hennes syster därifrån och pandemin ändrade ju det mesta. Så nu har jag inte varit där sedan 2018, tror jag.

Runt 79-80 hade jag ett Fairchild Channel F fast det hette Luxor Entertainment System här i Sverige. Skönt utvecklingen går framåt för det var inga höjdar spel då.

image

1 gillning

Jag och min fru har varit över minst en gång varje år sedan 2009. Fick ställa in en resa till Skottland när pandemin slog till. Och nu när vi kunde åka igen så fick ungarna hänga med. Blev dock en helt annan resa med de vildarna med. Men det har varit en riktigt rolig resa även den här gången.

1 gillning

Älskar din nya profilbild!

2 gillningar

Min röda tröja då?

Liverpool tröjan :heart: YNWA :heart:

1 gillning

Ja det verkar ju vara väldigt lite... Men om man äter mediciner som sänker blodtrycket så blir det nog så... Risken med att få för lågt blodtryck är att man lättare ramlar och slår sej om man inte håller andan när man reser upp från en stol eller annat.

/Maria

Jag brukar inte hålla på och ta pulsen men jag vet att min vovve kan få min puls att stiga ibland. Rätt som det är skäller han till och då blir jag rädd om det ät tyst omkring mej.
/Maria

Nu får du ge dig. Att hålla andan när man har lågt blodtryck är absolut INTE bra.

3 gillningar

Det är alltså bättre att bli yr och ramla och slå sej om man har lågt blodtryck ? :open_mouth: Det tycker inte jag! Det är många som skriver till läkarspalter och klagar på att de blir så yra när de reser sej upp. Om man håller andan när man reser sej upp blir man inte yr. Orsaken till att man blir yr beror på att blodtrycket faller.
/Maria

Om man håller andan när man blir yr så tillför man ännu mindre syre till kroppen och det blir ännu värre.
Har man lågt blodtryck så ska man se till att andas ordentligt innan man gör saker som att t.ex resa sig hastigt.

Du har så fel i typ varenda sak du skriver så vänligen håll dina teorier för dig själv tack.

4 gillningar

snark !!

2 gillningar

Tror tråden spårade ur lite :joy:

Då är det något fel på mej då. Men jag har ibland blivit så yr när jag har rest mej upp hastigt utan att hålla andan ibland att jag har satt mej ner igen.
/Maria

Tänk på att hålla er till topic. Allmänt babbel kan med fördel tas någon annanstans.
5407139

6 gillningar

Denna dök upp i mitt FB flöde. Lite skön retrokänsla här. På 80-talet hade flera av de skärmar jag jobbade med den där sköna, gröna färgen.

3 gillningar

Jag är ju först och främst grafiker/designer, så det var Apples Macintosh 1984 som gjorde att jag, på riktigt, började intressera mig för datorer.
Första maskinen som jag jobbade på med grafiskt (1986) var Norsk Data, Nortex 100 med en grafikmodul vilket gjorde att man faktiskt kunde få en bild av vad man kodat, innan det fotosattes. Men där gick det inte att jobba med bilder. Men jag lyckades att koda ett raster så att vi slapp skicka sådant till reprot, eller använda gnuggisar. 1987 fick vi vår första Mac, en Macintosh II med dubla diskettstationer. Happy days :slight_smile:

2 gillningar

Jag har några. Här är några jag fotade 2014 då det var 30årsjubileum.

Från vänster, Macintosh 512k, Macintosh Plus och Macintosh SE

iMac G3 Rev A 1988 och Power Mac G4 1999

i Book G3 1999 och PowerBook G4 12” 2003

12 gillningar