Fjärrkontrollen till OnePlus TV blir lätt att tappa bort i soffan

Från sajten:
https://teknikveckan.com/ljud-bild/fjarrkontrollen-till-oneplus-tv-blir-latt-att-tappa-bort-i-soffan/


image

Pete Lau hövding på OnePlus tog åter igen Twitter till att visa upp en nyhet om OnePlus TVn. Den här gången fjärrkontrollen och vid första anblicken var vi tvugna att se så det inte var ett parodikonto eller liknande.

Det är ju så här en fjärrkontroll skulle se ut om någon skulle sätta sig i Photoshop och skapa en kopia av AppleTV-kontrollen på skoj.

Men vi säger inte att det ser dåligt ut och det ser ut som en stor knapp i stället för touchyta längst upp och det skulle faktiskt kunna vara en förbättring mot originalet.

OnePlus TV lanseras först i Indien nu i höst och sedan får vi se när den kommer till Europa och Norden. Vad vi vet än så länge är att den kommer ha samma QLED-teknik som Samsung använder i sina flaggskepp.

Take a closer look. The power is in your hand! #OnePlusTV pic.twitter.com/TL5ymlOWIz

— Pete Lau (@PeteLau) 6 september 2019

Inte om man har ordning och reda på sina grejer. :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

1 gillning

Läcker! Och så har den USB-C, bara en sån sak @Esse :blush:

1 gillning

Jag veeeet!

1 gillning

Ser snygg ut, är väl inte mindre än kontrollen till Nvidia Shielden eller Miboxen.

1 gillning

Har förlorat en TV fjärr in i soffan och sjutton att komma in i den utan att förstöra nått. men går ju lika bra att köra med iPhone eller Watch, så den får väll ligga där och ladda ur sig.

Allt e väl lätt att slarva bort, ordning och reda är de som gäller! Fjärrkontrollerna ska ligga på bordet!

3 gillningar

Bra att du visar vad skåpet skall stå!:joy::heart_eyes:

1 gillning

Teknik skall inte synas unge man!

Ibland måste man ba! :muscle:t2:

Menar du att man skall bygga in fjärrkontrollen i väggen?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nej nej, hyllan uuuuuunder bordet :slight_smile:

Vet att du byggt in dina TV sladdar i väggen. Hur gjorde du det?

Jag och jag. Elektrikern bilade upp en kanal, stoppade in ett rör och sedan fick målaren spackla igen och måla när han ändå målade hela rummet.

1 gillning

Eftersom jag har gipsväggar här hemma är det nog ganska lätt att göra då. :hammer::wrench::hammer_and_wrench:

Jag har gömt sladdarna i gipsväggen, du behöver inte rör eller liknande. Bara göra två håll och trä kablarna. Blir kanon!

1 gillning