Fjärrkontroll-app till min Samsung-tv

Har tappat fjärrkontrollen till samsung tv och undrar om det finns en app man kan koppla på mobilen under tiden jag köper en universal sådan?

Vilken tv-modell är det?

samsung en gammal smart tv. Hittade nyss en app men den lyckas inte koppla.

Kolla på Tradera om du känner igen den.

https://www.tradera.com/search?q=samsung%20fj%C3%A4rrkontroll&categoryId=0

1 gillning

Tror tyvärr det hela faller på att det kommer upp en dialogruta på tv:n där man måste godkänna ihopkopplingen, vilket blir svårt utan fjärrkontroll.

Ska kolla…men under tiden undrar jag varför appen inte går att koppla till tv. Pga det är kable Tv och den hittar inte… Denna har jag Skärmavbild 2021-01-02 kl. 19.20.29 Appen jag har installerat SamRemote: samsung Remote.

Du måste acceptera på tv’n för kunna styra den. Eftersom du inte har fjärren kan du inte acceptera. Moment 22

Acceptera vad? det går att navigera med knapparna höger om tv:n men tar lång tid… Det som är problem är att den inte hittar nätverket. Jag har appen på min iPad som har egen Wifi uppkoppling. Tv:n är är kabel tv med eget nätverk. Det verkar som det måste vara samma?

Har du läst informationen om appen i AppStore? Gör det först innan du ställer frågor. Eller vänta jag gör det åt dig.

1 gillning

Om du har navigeringsknappar på tv’n finns det hopp om livet för då har du säkert en OK-knapp som gör att du kan acceptera dialog rutor på tv’n

det är inte samma wifi tyvärr. Så det var synd. Men ändå tack alla för hjälpen! Det fungerar manuellt är än så länge. Finns ingen elektronisk affär här omkring så det lär ta tid innan ag får tag i en fjärrkontroll

Är inte sin telefon och tv på samma nätverk? Hur många nätverk har du hemma?

1 gillning

Är inte hemma bara tillfälligt. Det finns inget nätverk här förutom kabel tv. Jag har min egen wifi router med mig.