Fjäderholmarna fast på land?

Någon som kan tipsa om en restaurang som är lite som Fjäderholmarnas krog fast ligger på fastlandet? I Stockholm då. Man måste kunna ta sig dit med SL.

Vi är 14 personer som vill boka till på lördag så vi ligger lite surt till. Men vilka restauranger finns vid vattnet som ni kan rekommendera.

Jag gillar Restaurang J i Nacka. Vet inte om den kan mäta sig med Fjäderholmarnas Krog men stor brygga på vattnet att äta på i fin miljö och utmärkt mat.

Den är bra, tack.

Fler förslag mottages gärna.

Det där med SL ställer till det lite samt även att jag är osäker på vilken nivå av mat ni förväntar er.

Docklands (Kvarnholmen)
Saltsjö Pir Fisksätra
Mittemot (Orminge/Lännersta) finns en trevlig restaurang vid namn The Old Smokehouse, men dit går nog inte SL (tror jag iaf).
Båttur till Vaxholm och äta där.
Middagskryssning med Strömma.
Restaurang Pont i Hägernäs Strand.
Pier 16 Lidingö, har hört att maten är ok, dock endast druckit en öl där själv, fin utsikt.

1 gillning

Kryssning som @spode tipsar om är en bra idé. Kan tipsa om ångbåt. Kul upplevelse och bra mat.

Är ni ok med något mer avslappnat och mindre öppet vatten kan Restaurang Göteborg i Hammarby Sjöstad kanske vara något. Mysig miljö vid kanalen och bra man, om än inte alls så fisk-fokuserad som den borde vara.

Låter som en toppenkrog.:joy:
Får bli ett besök någon gång.

2 gillningar

:grinning:

En lite kul sak är att dom har ett 031-nummer och har haft det ända sedan dom öppnade för typ 15 år sen.

4 gillningar

De behöver en korrekturläsare: ”Under sommar månadtna har vi tillfälliga öppettider enligt nedan:”

1 gillning

Du har säkert redan mailat och påpekat.:wink:

Nej, men jag ska nog boka bord där någon gång framöver.

1 gillning

Bockholmen i Solna är nice. Men är nog en bit till närmaste station om man ska åka tåg.

Vilken månadt planerar du förära stället med en visit?

1 gillning

Septembertna

1 gillning

Vad blev det för restaurang?

Restaurang Kroken i Nynäshamn. Anföll just restaurangen för att få första ölen..:grin:

3 gillningar

Så bakfull var han. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Han kommer att bli dyngrak på Kroken.

5 gillningar

Om jag inte kroknar..:sunglasses:

4 gillningar

Spännande. Nynäs hade jag inte ens tänkt på men det är ju enkelt att åka kommunalt till.

Lite så var det för mig. Jag har varit där då och då, även om det nu nog var 5 år sedan sist men tänkte inte alls på det. Men helt plötsligt kom jag på det och det blev riktigt bra. Utöver sjönära och Mat o dryck så är det ju en liten hamn med liv och rörelser. Och jag tycker det är charmigt med alla båtar som ligger och guppar. Så en kanondag.

5 gillningar