Firmware update HP - kört fast?

Fick en uppdateringsuppmaning till min jobbdator. Körde igång den och det verkar vara en HP-uppdatering. Det tickade på men nu har den stått i detta läge mycket länge

Hur länge ska den stå i detta läge innan man kan säga att det är ett problem? Kan man göra något? Ska ringa supporten men vill gärna ha viss baskunskap.

Jag är 99 % säker på att du kan starta om den utan att det blir något problem.

1 gillning

Ok. Hoppas Supporten är lika modig. Sitter i ett långt Teamsmöte via telefon nu(:rage:) och kanske tröttnar på det och startar om innan jag ringer supporten...

De vill antagligen inte lära användare att starta om datorer under firmware-uppdateringar så förmodligen får du lämna över den till någon som startar om den.

Kanske bättre att testa själv och går det åt helvete får man överlämna den i det läget..:sunglasses:. Säger att jag fick rådet på det stora internet...

Den verkar hoppat vidare efter att jag startade om den..:ok_hand:

1 gillning

Allt fungerar som det ska. Tack @Zop

1 gillning

Jag hatar att uppdatera HP-prylar! Eller mera HPE-prylar. Har ett par HPE ProLiant MicroServer Gen10 och HP gör det så jävla svårt att ladda ned BIOS till dom. Måste ha ett konto på HP och sedan måste man betala för det.

Jag tror dock det bara är på servrar man måste ha det. @xms67 tur allt gick vägen! Kan bli jobbigt annars! Mina HPEs:

Tänkte dock byta ut dom snart till något biffigare!

2 gillningar