Finns det någon bra skäggtrimmer?

Jag letar efter en bra skäggrimmer. Helst med:

  • Uppsamlare
  • Fodral
  • Precisionstrimmer med olika längder för att komma åt mellan mustasch och näsa

Då finns det denna som har allt jag vill ha:

MEN, recensionerna är inte bra. Många erfarar att den är bra i början men går sönder efter några månader upp till två år. Philips har bra kundtjänst och man får då en ny, men även den går sönder efter ett tag osv.

Jag vill ha en av riktigt bra kvalitet som håller länge.

Jag har egentligen gått igenom varenda trimmer med det jag söker på marknaden (enligt Prisjakt) så förmodligen kan ni inte komma med så mycket nytt här. Men jag står vid vägens ände och vet inte vad jag ska göra.

Vad har ni för trimmers? För-/nackdelar med den? Vad har ni för rekommendationer?

1 gillning

Moser gör sjyssta grejor…

Jag har en trött Philips som eg. gjort sitt och behöver uppgraderas, men det är ju inte de roligaste att lägga pengar på…

Ok, vet du om Moser har någon med uppsamlingsbehållare?

Njäe, tror inte det…

Vad har man en sån till? :joy::joy:

En trimmer? Man trimmar skägget

Ok, det finns de som gör det också. :joy::joy:

2 gillningar

Bra tråd. Får jag ge ett tips? Kolla hur enkelt den startar i resväskan. Jag är på semester nu och imorgon ska vi på en mkt högtidlig och betydelsefull aktivitet. Jag har låtit skägget växa och skulle imorse trimma lite, för att imorgon trimma det så som jag vill ha det.

Körde igång och de första sekunderna gick det bra. Sedan dog den. Inget batteri. Den dj_veln har gått igång i packningen och kört slut på batteriet. Och sladd tog jag inte med, då den i princip bara skulle användas en gång.

Så nu sitter jag här med hackigt och ojämnt trimmat skägg. Har pratat med en lokal förmåga som ska ta mig till regionens bästa barberare. Han borde dykt upp nu förresten. Fan, måste ta tag i detta. Lovar att publicera en bild från barberaren. När jag kommer hem ska jag köpa ny trimmer som hämnd, så det är en bra tråd. Fast jag vill inte ha/behöver uppsamlare. Verkar knöligt.

Hänt mig också! Trimmat halva ansiktet när batteriet tog slut, fick gå och köpa engångshyvlar (med halva ansiktet trimmat) och sedan raka mig vilket var aningen smärtsamt :laughing:

Exakt. Jag har hyvel med mig, men vill ju inte gå loss med den. Tar jag mig inte till barberarn får man väl först klippa ned det och sedan hyvla. Problemet är att jag vill ha Henriquatre-skägg, bockskägg som vissa felaktigt kallar det. Inte så enkelt att klippa fint.
bild

Finns det inga barberare där du är, borde ju gå att lösa för en spottstyver.

Om farbror tar på sig läsglasögonen(:kissing_closed_eyes:) så ser han att jag skrev att jag sitter och väntar på en lokal förmåga som ska ta mig till regionens nästa barberare. Sitter fortfarande och väntar… klippte mig när jag kom hit. 3 eller 4 dollar…:+1:

Sorry, Severyd inspirerar lite väl mycket nu, då bara skummar man genom tråden. :joy::joy:

2 gillningar

Man läser bara hälften i Bålsta :rofl:

1 gillning

Jag vill också gärna rekommendationer på en bra skäggtrimmer. Det känns eom en djungel med mycket varierande recensioner.

Olika längder är nödvändigt för mig, uppsamlare är ett plus. Helst skulle jag vilja ha en med rengöringsstation som många vanliga rakapparater har men det verkar väldigt skralt med.

Sen var det där med kvalitet, har stått på Elgianten och känt på dom och nästan allt är plastigt som fan, oavsett om priset är 300 eller 1200.

Köpte en Philips Series 7000 för ett par veckor sen och so far so good.

Enkelt att ställa längd, uppsamlaren fungerar bra (kanske 98% av skägget hamnar i den), ligger ok i handen och rakar helt godkänt.

Hur kvaliteten är återstår att se…

Då får gärna återkomma när det gått två månader och säga om den fortfarande håller ihop. Många verkar ju dock ha upplevt att den går sönder efter ca två år. Men ja, uppdatera gärna oss om någon månad!

Ska försöka komma ihåg att uppdatera om några månader. Det dom kallar “skäggkammen” är ganska tunn och plastig så jag tror det är där risken är störst att den pajar. Hemma borde det inte vara ett problem men får se hur det funkar efter att den slängts i necessären och resväskan några gånger.

Om den pajar efter två år kan jag leva med det, knappast optimalt men för 600kr så blir det ändå inte speciellt dyrt per rakning.

Var hittade du den för 600 spänn?

OK, kanske närmare 700. 669kr på Webhallen: Webhallen.com