Fiberabonnemang

Vilka ftg som lev. bredband via fiber hamnar på er svarta/vita lista?

Bahnhof, alltid Bahnhof :heart:

10 gillningar

Bahnhof är på vita listan :heart:

Telia är på svarta listan. Mest för att jag har tillbringat allt för mycket tid med deras kundtjänst för att fixa saker som de har strulat till åt bekanta.

4 gillningar

Ja Telia ligger nog längst ner, om de ens får vara med på min lista.

Bahnhof :+1:t3:
Comhem :face_with_symbols_over_mouth:

Har sällan haft några problem med leveranskvalitet från någon operatör, men Bredbandsbolaget/Telenor tycker jag har varit värst att göra med när det gäller kundservice och liknade. Ofta krävs det att man ringer för att säga upp abonnemanget, innan man får de svar man vill ha.

Bredband2 har jag haft i ett par omgångar, men nu har jag tröttnat då de systematiskt smyghöjer avgiften en kort period för att sedan sänka tillbaka för nya kunder. Sänkningen kommer inte per automatik för befintliga kunder, så det känns som en medveten taktik att försöka få befintliga kunder att betala högre avgifter. När de körde samma fulspel en andra gång vid årsskiftet blev det tack och adjö för alltid.

Nu testar jag Bahnhof. :slight_smile:

Så fort jag flyttar kommer jag välja Bahnhof, just nu kan jag bara ha Telia. Så länge det fungerar med Telia är de ganska bra, det är när du får problem som det blir värre…

Jag har alltid haft Telia och aldrig upplevt några problem. När det krånglat har supporten alltid hjälpt till och löst problemen så snabbt jag tyckt varit rimligt.

Min erfarenhet av Telia’s kundtjänst är att chatten funkar mycket bättre än telefonsupporten. Sen kan man ju skärmdumpa chatten också om man vill spara något man kommit överens om.

Bahnhof. Om du bryr dig om din personliga integritet.

1 gillning

Haha, ja då vet man iaf att bredband2 behandlar alla kunder lika :rofl:

Exakt så, när vi hade adsl för x år sen, så var det strul supreme. Från att thomson modem pajade till kopplingskåp, och okunnig support, med ologiska tester som varken gjorde till eller från.

1 gillning

Telia på vita listan. Vi har Telia i vår bostadsrätts förening. Inte haft ett avbrott på 6år och dom gånger medlemmar haft problem har det lösts fort.

1 gillning

Kan slå ett slag för Bredband2, om man vill ha det prisvärt!

Har fungerat felfritt i två års tid nu.

Telia hade jag aldrig valt, de strösslar ut sina kunders information medans Bahnhof jobbar på ett helt annat sätt.

2 gillningar

Telia leder listan även under 2019, skulle inte ta i dem med tång.

1 gillning

Har man rent mjöl i påsen blir man ju inte utlämnad. :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

2 gillningar

Tankar nästan aldrig ned själv längre sedan streamingtjänsterna kom men det är principen att man skiter helt i kundernas integritet som stör mig

5 gillningar

Håller med dig om det fullständigt
Haft Bredband2 i 8 år nu inga problem :slightly_smiling_face:

Ännu en trevlig stapel till Telia kunder:

Fyfan.