Fibaro Home Center 3

Precis, prova.

1 gillning

Ah du har lite. Gick på Home Center 3 som rubriken lyder.

1 gillning

Ah, sorry tänkte inte på att jag var i 3:ans tråd :frowning:

Ok, ändrat och kommit in, men börjat med inställningarna enligt konfigurerationsidan som man inte kan skippa där det första var email och PWD och så behövs det en verifikations-svar via email… men kommer inget efter iaf 5-10 minuter så sitter och väntar på att gå vidare… :-/

Jaha, backa och börja manuellt då inget mail kommer med ver.-kod.
Börjat med att ändra LAN-inst. men finns ingen spara knapp och så fort jag går ur dialogen och går in igen så… tillbaks till det gamla… vad är det för jävla klåpare till programmerare over there???
Går inte ändra IP

Din “Address” ovan är ju helt felaktig om du tittar. Gör vad som tidigare tipsats, ange IP manuellt som passar ditt nät, t.ex. 10.0.1.200 om den är ledig.

1 gillning

Även Gateway är fel. Ska vara 10.0.1.1 men det kanske går till sig när den kopplas in i routern.

1 gillning

Ah skrev fel men ändra efter jag tagit bilden är ju 12.0.1.150, men sen när jag fått in den så ska ju DHPC vara auto :slight_smile:
men fortfarande kan jag inte spara???

ändrar… men går inte att spara :frowning:

Ändrat…Ändrat

Gått ur och sedan tillbaka in… va fan, hur i helvetet sparar man LAN inställningarna?Lämnat och tillbaka in va fan

Har du satt Static IP och ändrat till t.ex. det jag föreslog?

Nej, men… ändra bara till DHCP och då, långt ut lite diskret på högersidan av fönstret dök det upp en markering om att den sparar, tog 3-4 minuter så nu har jag ny IP och äntligen når den ut på internet och laddar och installerar nytt FW.

Ok, så långt så bra, men den dummaste pryl jag jobbat med innan man fattar att info om vad man håller på med dyker upp lite diskret ute på fönstrets högersida??? ska väl dyka upp i dialogen eller iaf mitt på fönstret? :slight_smile:

Man måste ju beundra din envishet. :+1::+1::+1:

1 gillning

Sin comentarios. :laughing:

1 gillning

Så har jag ont i magen och mår illa just nu :slight_smile:

1 gillning

Bara för att visa var man måste hålla koll på när man ändrar nått som måste sparas, utropstecknet dyker upp och ändrar färg till blåigt :slight_smile:
Visar att måste sparas

1 gillning

Så, då ska prylarna adderas bara…

@admins Kanske skulle flytta ut hela den här långa delen till en egen tråd med namnet “Fibaro Home Center Lite” how not to do and do… :wink:

Tack alla för hjälpen!

4 gillningar

Jaha, addera min motionsensor, men kan fan inte addera den till rätt rum, den hamnar under nått som heter Unassigned och där förblir den, dvs kan inte tilldela rum då dropboxen bara har Unassigned att välja på trots att jag innan skapat 5 rum???

Jag vill bara trösta dig med att berätta att så som du har det nu har jag det alltid när jag ska fixa något utanför Apples ekosystem…:sunglasses: Det är inte fel på oss, det är fel på systemen…:smiling_imp:

1 gillning

Så måste det vara. :rofl: :wink: