Fibaro Home Center 3

Ja vi skriver nog förbi varandra lite och menar olika saker. Att Homekit är ett ramverk är jag fullt medveten om och allt hänger på systemet under Homekit

Hur menar du? Om man kan styra närvaro i HomeKit? Absolut, jag har olika triggers som beror på detta som exekveras varje dag.

Vad jag menar är att kopieras alla funktioner från tex Fibaros gateway till Homekit så man kan styra det därifrån.

Jag har inga egna Fibaro-produkter så jag har ingen erfarenhet men jag kan inte tänka mig annat.

Men då är begränsningen i Gateway / Hub / Controller istället för mjukvaran. Då är jag lite klokare tack

Skulle ge Fittaro en sista chans och åkte till Norrköping för att köpa ett Home Center och sen hem igen.
Följde instruktionerna, dvs anslut antennen, anslut nätverskabeln, anslut nätenheten och tryckte en gång på on-knappen. Dioderna visar som dom ska. manualen säger sen att hämta hem Fibaro Finder appen till Macen.
Startar den och får upp info från Home Center som man ska välja och klikar på Connect…nänä Safari hittar inte något på nätverksadressen :-/
Scannar och hämtar hem iOS appen ur manualen. Startar och loggar in med mina uppgifter dvs email och password, nästa sida: logga in på Home Center med admin / admin… nänns funkar inte… Fittans Fittaro-skit. :-/


Så nu sitter jag med 4:a Fittaro grejor som inte går att använda.
Fittaro Homecenter.
Fittaro Rörelse sensor.
Fittaro Rökvarnare.
Fittaro Dörr/Fönster sensor.

…och nån sa att det är bra grejor, jo, bra på att få en urförbannad och hög puls…

Nån som vill köpa skiten?

2 gillningar

Fibaro är bra grejer, nollställ allt och börja om från början.

Annars kan jag köpa grejerna för en röding eller två. :laughing:

Har nollställt precis allt, stängde av strömmen till hela rummet och satte på den, provat med alla Macar, iPhone och iPad, kvar är att prova med min gamla Windows maskin… bra grejor…HA!

Går säkert bättre med riktiga grejer som Windows.

Prova inte ens…
Du får gärna köpa grejorna!

Priside Fibaro:

Rörelse sensorn: 400:-

Rökdetektorn: 420:-

Home Center Lite: 1450:-

Dörr/Fönster Sensor 2 360:-

Totalt: 2640:-

Lämna tillbaka skiten eller posta en annons här. :laughing:
Men det är bra grejer! Ibland har man kanske otur, har inte hänt mig än. :rofl:

Finns det då ingen här som kan säga annat än att det är bra grejor och kan komma med förslag på hur jag kommer in / loggar in på min Fibaro Home Center Lite.

Mac appen hittar den ju

och visar serienummer, IP-adress och MAC-adress.
Men att logga in går bara inte???

Hjälp snälla.

Vad står det när du trycker på Connect då?

Då öppnar den Safari med IP-adressen och efter en stund säger Safari att sidan inte kan öppnas.
Provat att gå via Safari endast dvs skrivit in adressen, men samma sak.

Har två NAS:ar där man bara skriver IP-adressen så där och sedan när man kommit in anger man namn och lösen och funkar kalas men inte på den här.

Testa med google chrome i stället.

1 gillning

Har dina andra enheter också 192.168.81.xxx?

Hur ser jag det, dom ansluter jag med typ “http://wdmycloudmirror.local” när jag ska in i inställningarna via Safari.

Har testat med Windowsdatorn som inte kör safari.
På windows-datorn installerades Fibaro Finder som ett program, medan i macOS öppnas en dmg-fil därifrån man kör.
Drog appen till mappen program och startade den därifrån.

Oavsett så ser datorerna info från Fibaro Home Center men kan inte ansluta oavsett webbläsare.
Får ju info från Home Center via appen som Serienummer IP-adress och MAC adress så talar med varandra gör dom ju.

Funkar inte heller med iPhone appen.

Tänker kolla så att den är på samma subnät som dina övriga prylar. Vad har datorn för ip? Kolla i nätverksinställningarna.

Sitter den i samma switch som din datorn?

Testat Factory Reset ännu?
https://manuals.fibaro.com/knowledge-base-browse/recovery-mode-on-home-center-lite/