Fel språk i iTunes store (musik, podcast, tv)

Hej,
Sedan någon dag tillbaka har jag noterat att iTunes-store på datorn blivit på engelska (även om jag är i svenska affären och ser svensk musik mm). Har provat att byta språk längst ner på sidan (där det står sweden) och då blir allt på svenska under en kort tid - sedan blir det engelska igen. Har även provat att logga ut och in i affären på nytt ut utan någon framgång.

Fler som noterat detta eller har tips på hur man kan åtgärda det?

Tack på förhand & trevlig helg :slight_smile:

Är det inte inställningen på datorn då? Är det bara i iTunes det bytt språk?

Hej! Tack för svar. Nej systemet är på svenska inklusive själva programmet. Det är bara sidinnehållet i ”butiken” (iTunes) som är på engelska.

Kan det vara det här? Nu är detta för Windows men borde väl vara något liknande för Mac om det är det du kör

Tack, men menyer i programmet följer Mac OS och är på svenska. Bara själva texterna och länkarna i affären som är på engelska (se bild)

Har kollat runt på alla ställen man kan ändra språk, och blir inte klok på de - region och land är inställt på Sverige överallt. iTunes store är dessutom på svenska i min ipad och iphone - bara datorn som envisas med att tro den är britt :slight_smile:

Börjar nästan tro att detta är en generell bugg med iTunes store - har ni andra rubriker/länkar i affären på svenska (eller engelska som bilden ovan)?

Jag brukar få lite olika språk i iTunes. Brukar kunna vara danska eller norska ibland istället för svenska.

1 gillning

iTunes finns inte för Mac längre (om man inte kör en gammal version av macOS).

2 gillningar

där ser man, de kanske vill utbilda oss i olika språk :slight_smile:

Helt rätt, menar iTunes store i Musik. Men ser även samma sak i pocast och TV appen på datorn - rubriker/länkar är på engelska i affären.

1 gillning