Fel på skärm iPhone

Sonens iPhone XS har fått ett märkligt fel. På mitten av skärmen har den slutat att reagera på svepgester. Det är från kant till kant och höjden på den ”döda ytan” motsvara ca höjden på en app-rad.

Aldrig hört talas om detta, någon här som drabbats? Det känns som en dyr affär om man vill laga. Någon som vet?

Jag hade något liknande på min 11:a. Svårare för mig att reda ut var på skärmen touchen inte fungerade. Telia (där jag köpte telefonen) bytte skärmen på garantin.

Funkat felfritt efter det.

1 gillning

Här är ju problemet att den är en “gammal” telefon. Hustrun ska byta telefon i höst när 13(?) kommer och jag vill inte kosta på den här för mycket. Men samtidigt kan han ju inte ha en telefon som inte fungerar.

Som dyrast lär det bli om du åker på att byta hela telefonen. När Face-id la av på min X för 2 år sedan så var det utbytestelefon och det kostade 6 500:-
Nu lär det räcka med att byta skärm på din sons telefon och då borde det bli billigare.

1 gillning

Jag kom på att jag vi hade en XS liggande, så faran är över för sekunden. Men ska kolla vad ett skärmbyte kostar.

1 gillning