Hej!
Känns färgvalet på siten som bra för de med lite sämre syn?
När jag loggar in får jag jag någon dialogruta som har som överskrift "Ämnestidslinje" och sedan någon text på engelska "Scroll quickly...." och sedan "Jag förstår"-knappen
Frågan: Är förgvalet att ha någon gråaktig tunn färg på skrikande rosa ett bra val när det är nästan otydbart, för mig i alla fall.
Att ha vit text på rosa bakgrund, som det är på knappen är ju i alla fall bättre än den oläsbara grå massan med bokstäver.
Jag har personligen rätt dålig koll på hur forumets teman fungerar, och vågar inte lova att jag kan lösa detta med dom som vi har installerade i nuläget (då dom i stort sätt är "default" teman som uppdateras med forumet).
Under inställningar så kan man göra LITE förändringar för sin egen användare, potentiellt att du kan få till lite bättre färgval via det, men jag ska kika och se ifall vi kan hitta ett tema som vi kan installera som är lite bättre anpassat!
Har lagt till 2 "färgpaletter" som är baserade på WCAG paletterna som discourse tillhandahåller.
Jag vågar inte lova att dom är så mycket bättre, men du får väldigt gärna prova dem och se ifall det fungerar bättre än dom vanliga.
Vet faktiskt inte, utifrån vad jag kan förstå från discourse forumet, så är det primärt saker som i chatten och att det står att "Johannes skriver ett svar" (eller liknande) när jag svarar i forumet.
WCAG dark, gör det lite lättare än det rosa på mörk bakgrund.
Det ljusblå mot mörk bakgrund bör det lite bättre att läsa
Tack för info, men man kanske skulle kika på de "popups" som visas när man kommer som ny medlem.
Ha det gött!