Familjen Addams kommer till Netflix - mörkare än någonsin

Från sajten:


Netflix har släppt en teaser på deras kommande serie Wednesday där vi får följa familjen Addams dotter.

Tim Burton är regissör för Netflix kommande serie där vi får se familjen Addams i en mörkare tolkning än vi är vana vid. Jenny Ortega spelar Wednesday som serien kommer kretsa kring och hur hon försöker klara av skola samtidigt som hon delar livet med sin speciella familj.

Flera kända skådespelare är med som Catherine Zeta-Jones och Christina Ricci som spelade Wednesday Addams i filmerna från 1990-talet. Wednesday har premiär senare i höst på Netflix.

3 gillningar

Jag älskar The Addams Family <3

Jag har dock bara 2 filmer med dom. Har dock sett det mesta av det.

Filmerna jag har:

Hoppas på något nytt som är bra! Tyvärr är serien på Netflix som jag inte har, eller vill ha. Men det fixar nog sig det också. Se den ska jag!

Originalet med Carolyn Jones, John Astin och Ted Cassidy som Lurch är väl ändå bäst!

Tyvärr inte på streaming f n, men kan köpas på DVD (329 SEK).

1 gillning

Japp, bäst! Finns lite på YT har jag sett!

Från sajten:


Familjen Addams har fått sig en spinoff och det är ingen mindre än Tim Burton som står bakom den nya serien Wednesday som landar på Netflix den 23 november som passande nog är en onsdag.

Fokus kommer inte ligga på hela familjen Addams utan istället så är det dottern Wednesday Addams vi får följa på hennes skola Nevermore Academy. Det är Jenny Ortega som spelar Wednesday och komikern Fred Armisen tar över rollen som Onkel Fester. En annan rolig detalj är att Christina Ricci återvänder till “Familjen Addams” men istället som lärare på Wednesday skola.

Wednesday släpps på Netflix den 23 november och första säsongen består av åtta avsnitt.

Från sajten:


I den här trailern från Netflix får vi ta del av hur skolan Nevermore som Wednesday från familjen Addams går på har skapats.

Det har lagts ner ofantligt mycket tid och kraft på att få skolan att bli som Tim Burton önskat, allt från hur skoluniformerna är utformade till de hundratals specialgjorda föremålen på skolan ser ut.

Wednesday släpps på Netflix onsdagen 23 november och består av åtta hela avsnitt.

Från sajten:


Dottern Wednesday i Familjen Addams testar folks nerver i New York genom att släppa ut handen Thing på stan.

Reaktionerna är klart blandande och ett något annorlunda tilltag för reklam för Netflix nya spinoff-serie med samma namna som dottern i familjen, Wednesday. Thing var ursprungligen tänkt som en hel varelse som alltid sågs i bakgrunden och vakade över familjen. Thing ansågs vara för hemsk för att se personligen. Den enda delen av den som var tolerabel var dess mänskliga hand. Familjen Addams kallade varelsen för “Thing” eftersom det var något som inte kunde identifieras. Thing ändrades till en kropplös hand för Familjen Addams filmerna som kom 1991 och 1993.

Nedan finner ni trailern för serien

 

Nå, en handlös hand är det väl inte :joy:

Haha, tack, ändrat till kropplös…

Från sajten:


Det är inte alla serier som mördas på Netflix och en som får leva vidare är “Wednesday” som både har fått fina betyg och många tittare.

Att familjen Addams kunde slå så hårt år 2022 hade nog ingen räknat med men folket kan inte få nog av Jenny Ortegas insats i “Wednesday”. Nu har Netflix meddelat på sin YouTube-kanal att alla “Wednesday”-fans kan andas ut för en andra säsong kommer att komma.

Netflix lämnar inget datum för när nästa säsong kan tänkas komma och har du inte ännu sett serien så finns alla avsnitt på Netflix.

1 gillning

Kollar just nu på första avsnittet, kan klara mig ifrån alla döda människor och kroppsdelar men annars är den rätt okej hittills.
Älskar att Brienne of Tarth är med. :heart_eyes:

Den var jag tvungen att söka på.
Gwendoline Christie heter hon i.r.l.

1 gillning

Hehe jag vet men gillar att kalla henne Brienne of Tarth för det är lite vad hon är för mig.
Var en av mina absoluta favoriter i game of thrones.

Då borde jag kanske kalla henne för Lucifer Morningstar (The Sandman).

1 gillning

Phasma går också bra! Star wars sequels :smile::+1:
Fantastiskt kvinna.

Måste säga att den är riktigt bra. Jag var tveksam i början men är fast!
På fjärde avsnittet nu.

1 gillning