Familjedelning be om köp fungerar inte efter ny iphone

Hej! Min dotter har köpt en iphone 12 och efter att ha fört över allt från en iphone 8, loggat in på hennes appleID osv så fungerar inte be om köp för henne. Jag får alltså inte notiser när hon ber om att få ladda hem/köpa appar. Jag har från min iphone testat att avaktivera funktionen be om köp och sen aktivera det igen, men problemet kvarstår.

Vad mer kan man tänkas göra för att få bort problemet?

Det vanliga: starta om både din och hennes enhet.

Någon gång fick jag uppdatera barnets enhet när det strulade. Så kolla att alla enheter har senaste OS.

Det är inte så att du har bytt telefon också? Något ni kan testa är att du döper om namnet på din telefon (inte dotterns) under Inställningar > Allmänt > Om > Namn
Testa och se om du får upp frågan efter det.

Jag har senaste veckorna upplevt problem med detta också, väldigt sällan tidigare. Omstart av enheterna har oftast, inte alltid, löst problemet.

Har också problem med detta titt som tätt med min iPhone 12 och dotterns iPad gen 5 när vi inte har samma version av OS. Faktiskt senast idag då jag hade en senare version av OS så vi laddade båda ner 15.4.1 av respektive OS och efter ned så fick jag notisen.

Ska det fungera om barnet har iphone och jag bara ipad?
Det har inte fungerat sen jag bytte från iphone.

Ja det ska fungera.

Får väl försöka ta bort det och slå igång igen då, för omstarter osv har inte hjälpt.

Hej igen allesammans och tack för era tips. Jag är ledsen att det har tagit tid för mig att svara men har haft fullt upp. Problemet är löst delvis. Fick återställa både min och dotterns iphone från en icloudkopia + ta bort att hon måste be om att få ladda hem/köpa appar. Var tom i kontakt med apple support och dom kunde inte förstå varför det inte fungerade längre.

Återigen tack för era tips :grinning: