Extra cykelförsäkring

Min nästa elcykel kommer jag satsa många kronor på vilket gör att jag tror jag går långt över vad försäkringsbolagen ersätter cykla för.

Någon som har erfarenhet av extra cykelförsäkring?

Inte en aning, men nyfiken på vilken cykel som intresserar herrn?

Den här godbiten får det bli!

Det ser ut som ett bra och praktiskt val :ok_hand:

Fast dessa är förbaskat läckra :wink:

1 gillning

Haha ja, men denna skall fungera både som pendlingscykel, laståsna och kanske lite grusväg!

Finns vissa bolag som erbjuder extra cykelförsäkrign, eller så ingår det i till exempel Folksams Stor tror jag det heter. Har själv undersökt för något år sen, men då bytte jag aldrig hemförsäkring. Bolaget jag har (Sveland) ersätter värde upp till 100k MEN tar 25% självrisk vid stöld utanför hemmet. Vilket är mycket. Dock så har andra låg självrisk men maxbelopp på kanske 15-20k.
Kollade lite på extraförsäkring, men då var man också tvungen att ha hemförsäkring. Då var det så att avgiften per år på hemförsäkringen var så mycket dyrare att jag efter drygt 3 år skulle tjäna på att betala 25% självrisk kontra att betala den höga avgiften varje år…

Nu var detta några år sen, och läget har säkert förändrats. Jag har själv funderat på att kolla runt lite igen, håller man på med cykelsport så är man orolig för cyklarna hela tiden. :slight_smile: Dock så pendlar man inte med såna utan bara tränar. Så de står aldrig på stan, vilket minskar risken något.