Eventuellt fabrikationsfel kan skada Playstation 5 i stående läge

Från sajten:
image

Det har nu börjat cirkulera varningar om att Playstation 5-konsoler kan gå sönder om de står upprätt för länge.

Teknikreparatörer har börjat varna för att placera Playstation 5 upprätt. Playstation 5 har flytande metall på APU:n för att hålla den sval. På grund av dålig isolering och att det är svårt att applicera kylmedlet så kan det läcka ut i konsolen när den står upprätt. Detta kan kortsluta hela systemet och göra din Playstation 5 obrukbar.

Do not put your Ps5 upright, here is the result the liquid moves and the freezes are there pic.twitter.com/A4Do3TkcXk

— Consoles System (@68Logic) January 4, 2023

Det har nu börjat rapporteras om flera fall där dessa läckage har orsakat att konsoler går sönder. Playstation 5 fyllde nyligen två år och det är nu problemen börjar dyka upp i konsolers livscykel. Fabriksmissar och långvarig användning kan göra att tätningen är i sämre skick.

Via: Dexerto

Metal Terminator GIF

Haft min stående hela tiden ..... ska man behöva lägga den ner nu.

PS5 är cursed.

Kommer att tänka på Xbox 360 nu! Satan vad problem jag hade med den. Efter 5 stycken pajade gav jag upp på den! Tog 2-3 år innan dom fick till den vill jag minnas. Första som var så bra!

Har inte haft några problem med min ps5 men ser inte vad man har för val? Får känna lite på det.
Se om jag kan köpa en lucka till öppningen på tv-bänken så jag döljer all skit eller om jag ska ta bort ps3an så Switchen får sin egna nivå.
Suck :roll_eyes:

Visst var det 360’n som led av bsod?

Snarare RRoD:

Haha precis de jag menade men skrev precis som att det var windows :joy:

1 gillning

Och om man lägger ps5 ner så börjar den skaka så fort diskläsaren går igång
Shake It Off Conor Mcgregor GIF by SHOWTIME Sports

Skiva? Som ett….
Dog Hug GIF

2 gillningar

Ångrar redan att jag köpte med skivläsare.
”De där pengarna man kommer tjäna in” ser jag ingen framtida chans för med PS Plus och när reorna väl kommer till PS Store

Ja det var den versionen jag fick tag på. Sen köpte jag några diskar till barnet på rean. Och de ligger kvar i efter han spelat och då får ps5an fnatt och måste kontrollera skivan varje gång jag startar den

Hur gör ni andra? Ska ni lägga den ner eller låta den stå?

Min ligger ner sedan början.
Men Sony lär väl svara inom kort men är kanske säkrast att ha den liggandes för att slippa eventuella garantiärenden.
Får en känsla av att Sony inte är lika givmilda som MS med RRD på Xbox 360 :sweat_smile:

1 gillning

Min ligger ner inne i bänken – den är för ful för att ha framme.

2 gillningar

Vi har väl tre års garanti för fabrikationsfel. Detta är ju ett klockrent sådant.

Problemet med där där är att den byts ut och byta ut och sedan har det plötsligt gått tre år och man får inte hjälp längre.

Apple har ju haft ett flertal fel där de reparerat/fixat sådana här fabrikationsfel, borde inte Sony göra det samma nu

Det är helt och hållet upp till företaget själva – i Japan finns inte den traditionen medan Apples förlängda garanti är stundtals ett resultat av gruppstämningar.