Eurovision 2023

Kan inte hålla mig längre, det måste diskuteras. :joy:

Detta är tydligen Loreens största hot

Håller faktiskt med. Sticker ut, följer inte normen. Se på Lordi som vann :slight_smile:
Loreens låt är så intetsägande och blek.

1 gillning

Vad i hela helvetet såg jag precis?

Jaa alltså jag tror den kan bli farlig, jag älskar sånna skumma bidrag.
Mitt absoluta favoritbidrag som varit med i eurovision är detta:

:see_no_evil:

Bara att lägga till den i Spotify :slight_smile:

Det är tydligen massa rocklåtar med i år. Har inte lyssnat igenom många än men får se när jag orkar.
Annars älskar jag Norge men andra tycker nog den påminner om klara Hammarström typ

Som uppvärmning kan man se alla vinnande bidrag.

Alla svenska bidrag

Alla vinnare i Eurovision

Har du några favoriter då? :smile:

The fuck??

Finland :grin:

Jaa men menar allmänt bakåt hahha.

Jaha….nä ingen speciell :grin:

Nu närmar det sig :grimacing:

1 gillning

Favorit allmänt bakåt:

Den är mysig!

Bra! Ska bli intressant.
Låter lite som The 69 Eyes.

Bästa Eurovision låten och framträdandet någonsin i världshistorien. Live orkester, låten, dansarna allt är perfekt.

En god tvåa från 1979

Det roliga med den låten är att det är en lek med ord från det klassiska "blod och järn" som tyskarna kört med historiskt.

"Tidens stora frågor avgörs inte genom tal och majoritetsbeslut – det var misstaget [1848 och 1849] – utan genom järn och blod." - Otto Von Bismarck, som enade Tyskland till ett land.

1 gillning

Polens låt är intressant, men inte ur ett positivt perspektiv. Det är en snygg ung tjej och den inspelade låten är så där käckt överproducerad så att man vet direkt att svenska låtskrivare har medverkat ( vilket var fallet ). Den officiella videon är också snyggt filmad.

Liveframträdandet från deras "final" däremot.....tjejen sjunger riktigt falskt och det är många polacker som ber om ursäkt för sitt land i kommentarerna, och tydligen så var det TV-kanelen som självt valde henne som vinnare. Inte folket.

Musikvideon

Liveframträdandet som inte låter nå vidare... :face_with_peeking_eye:

Förövrigt så växer Tysklands låt i mina öron

Nu är jag igång i fullt Eurovisionläge.....! :sunglasses: Stackars er! :laughing:

Anyway.....den som var ansvarig för Greklands utstyrslar 2002 och 2003....