Europa League 2022/2023

Då är det snart dags för United-Barcelona. Otroligt spännande men jag känner viss oro. United är fortfarande lite för ojämna, lite för slarviga och lite för beroende av att två eller tre spelare lyckas. Men bara att vi redan är på nivån att vi på allvar hotar Europas piggaste(?) lag just nu känns fantastiskt..:star_struck:

Vilken underbar seger. :partying_face:

Då var det snart dags för revansch. Real Betis är upp för rakning. ETH ställer upp exakt samma elva mot matchen som inte får nämnas. Mycket smart av tränaren. Det finns i grunden inget som säger att just den elvan inte är vår bästa. Inget larv till bestraffning, inget larv till att visa vem som bestämmer utan bästa elva på plan och en möjlighet till revansch.

Jag är dock inte alls övertygad om att det här kommer gå bra. När vi spelar som bäst vinner vi detta med 3-0, minst. Men United är fortfarande, bevisligen, ett instabilt lag och Betis är bättre än vad många tror.

En sak som jag tor kan störa United är att Betis kommer filma mycket, ligga och vrida sig av smärta för att träffats av luft. Det har United några spelare som kommer att ha svårt att hantera, ävensom de själva har samma tendenser. Läs Fernandes...

Så ja, det gick ju bra det där..:scream:

Nu är vi i Spanien och ikväll ska vi bara städa av det här. Det kräver jag...

Det ju ganska bra. United tog en långsam men stabil vinst.

Rött kort i första halvlek och noll skott på mål. Gick hem i halvtid.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Premier League 2022/2023

United spelar fint och leder rättvist. Riktigt bra spel från oss.

Mardrömskväll. När guldet blev till sand. :cry:

Nu är det dags igen. Det har sett mycket bra ut de senaste matcherna. Det finns två hot utöver ren otur. Dels att vi då och då totalt tappar engagemang och energi, dels att vi samtidigt saknar Rashford och Fernandes. På helt olika sätt har de varit helt centrala för vår målproduktion.

Unitedsupportrarna är inte på toppenhumör..:joy:

:wave:t2:

1 gillning

Håller på att bli ett bottennapp.

Det blev en sådan där match där United var helt under isen. Inget topplag i Europa har en så låg lägstanivå som vi.

Vad sysslar McGuire med? Vigge slår en felpass och får skit i ett halvår, McGuire kan knappt spela fotboll och hyllas som kung för att han är engelsman.

Bra fråga. Han är bara för dålig, särskilt i det spel som förväntas i United. Enligt mig så har han flera allvarliga svagheter. Det viktigaste är att han har mkt låg spelförståelse och låg förmåga att tänka i två, för att inte tala om tre steg. Sedan är han dålig rent tekniskt med fötterna och till sist lite för långsam.

Tyvärr blir det ju mycket Vigge som fått kritiken. Och de två har inte varit något bra par, Vigge har också påverkats av att ha en så svag kollega och tidigare så svagt defensivt mittfält. Dock har Vigge spelat riktigt bra den senaste perioden när han fått lite speltid och jag ser att i brittisk media börjar man nu berömma honom. Jag tror det beror på att han tagit ett steg uppåt i kvalitet och han till skillnad från Maguire kan utnyttja att Casemiro kommit in i laget. Vigge är ju en extremt smart spelare så han kan positionera sig lite annorlunda efter Casemiros entré.

1 gillning

Halvtidsbetyg i FA-cupen just nu.

Det är sådant här som börjar komma i Engelsk press nu.

1 gillning

Forza Roma! :wolf: